مدیرکل آموزش و پرورش قزوین: 

مدیران باید پیش‌کنشگر و هوشمندانه عمل کنند

اصغری گفت: مدیران موظفند از سیستم تحت مدیریت خود مراقبت کرده و با تصمیم‌سازی دقیق، منابع را به‌درستی هدایت کنند.
اصغری گفت: مدیران موظفند از سیستم تحت مدیریت خود مراقبت کرده و با تصمیم‌سازی دقیق، منابع را به‌درستی هدایت کنند.
کد خبر: ۱۵۲۹۹۵۳
جام جم قزوین - جلسه شورای معاونان اداره کل با تأکید بر ضرورت تقویت نقش نظارتی و تصمیم‌گیری مدیران برگزار شد. 
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به شرایط متغییر و پیچیده عصر حاضر افزود: دنیای امروز سه ویژگی دارد: عدم قطعیت های فزاینده، پیچیدگی های رو به رشد و تغییرات سرسام آور که این متغیرها موجب می شود نگاهمان به پیرامون خود به گونه ای دیگر باشد و همین موضوع، راهبری تغییر را به دشوارترین بخش مدیریت تبدیل کرده است.
اصغری با بیان اینکه نوآوری شرط بقا و عامل موفقیت سازمان‌هاست، اظهار داشت: اگر نوآوری و خلاقیت نباشد، محکوم به شکست هستیم. آینده ساختنی است و با نگاه هوشمندانه و همه‌جانبه می‌توان مسیر مطلوب را شکل داد.
ایشان با تقسیم‌بندی افراد به سه دسته"منفعل"، "فعال" و"پیش‌کنشگر" افزود: در جهان آینده، تأثیرگذاری متعلق به کسانی است که پیش‌کنشگر عمل کرده و تصمیم می‌گیرند.
وی مهارت‌های لازم برای مدیران را شامل مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی دانست و ادامه داد: مدیران باید خود را برای درک مسائل پیچیده سازمان مجهز کنند تا بتوانند در مسیر تحولی آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند.
اصغری تعهد و دانش را دو رکن اساسی مدیریت موفق برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم به سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش بیفزاییم و مهارت‌های ارتباطی، ادراکی، انتزاعی و فنی مدیران را ارتقا دهیم تا گفتمان مدیریتی مؤثرتری شکل گیرد.
وی پنج وظیفه اصلی مدیران را شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری و نظارت را ستون‌های مدیریت مؤثر دانست. 
این مقام مسئول افزود: برنامه‌ریزی هوشمند، ساختار منسجم، هماهنگی بین‌بخشی و رهبری اخلاق‌محور می‌تواند سازمان‌ها را به سمت تغییرات مثبت پایدار هدایت کند.
اصغری با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور محترم به قزوین، ایشان از روند اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان ابراز رضایت کردند و این نگاه حمایتی، پشتوانه‌ای مهم برای ادامه مسیر تحول در آموزش و پرورش است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها