رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان مطرح کرد:

سهم ناچیز حمل‌ونقل ترکیبی در صادرات خراسان رضوی

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: سهم حمل و نقل ترکیبی در صادرات خراسان رضوی با توجه به هزینه‌های بالا و زمان‌بر بودن آن ناچیز است.
کد خبر: ۱۵۰۹۵۹۱
سهم ناچیز حمل‌ونقل ترکیبی در صادرات خراسان رضوی
به گزارش جام جم آنلاین، احمد زمانیان یزدی اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت صادراتی در استان، چالش‌هایی وجود دارد که عمدتاً به قوانین و مقررات غیر ضروری بین سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با حوزه صادرات مربوط می‌شود.
 
وی عدم هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و صادرات را مهم‌ترین چالش در این خصوص برشمرد و ادامه داد: قوانین و مقررات در حوزه حمل‌ونقل و صادرات باید تسهیل کننده و روان باشد نه اینکه هر سازمان و ارگانی قوانین و مقررات خاص خود را اعمال و بدون اینکه با سایر دستگاه‌ها هماهنگ باشد بخشنامه صادر کند.
 
زمانیان عنوان کرد: این موضوع باعث ایجاد چالش‌هایی مانند تأخیر در حمل کالا، افزایش هزینه‌ها و عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت برای شرکت‌ها شده است، لذا قوانین و مقررات باید تسهیل‌کننده و روان باشند، نه اینکه با قوانین و مقررات دست و پا گیر باعث چالش در حوزه صادرات و ترانزیت بین‌المللی و مانع کار شوند.
 
رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی توقف‌های غیرضروری در مرز‌ها را از چالش‌های دیگر این حوزه دانست و افزود: در مرزها، به ویژه در مرز دوغارون، توقف‌های طولانی به دلیل ناهماهنگی بین سازمان‌های مرتبط از جمله مرزبانی، گذرنامه، شرکت نفت و قرنطینه وجود دارد. از طرفی بوروکراسی اداری باعث افزایش هزینه و زمان حمل کالا می‌شود لذا این چالش تنها به گمرکات مربوط نمی‌شود.
 
وی در خصوص موانع ترانزیت کالا از خراسان رضوی به آسیای میانه، اظهار کرد: در خراسان رضوی صادرات کالا از چند مرز صورت می‌گیرد و موانع جدی در مسیر ترانزیت به کشور‌های آسیای میانه مانند افغانستان و ترکمنستان وجود ندارد، اما بوروکراسی اداری در مرز‌ها و عدم هماهنگی بین سازمان‌ها باعث ایجاد چالش‌هایی در این زمینه می‌شود.
 
زمانیان در خصوص سهم حمل و نقل ترکیبی در صادرات استان، بیان کرد: سهم حمل و نقل ترکیبی (مانند استفاده همزمان از جاده و ریل) در صادرات استان بسیار کم است. دلیل این موضوع هزینه‌های بالا، زمان‌بر بودن و مشکلات ناشی از جابجایی کالا بین وسایل نقلیه مختلف است؛ بنابراین بیشتر ترجیح داده می‌شود که حمل و نقل به صورت مستقیم و با یک وسیله نقلیه انجام شود.
 
وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل، بیان کرد: در حوزه ریلی، وضعیت نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته و تأمین واگن‌ها بهتر شده است. در حوزه جاده‌ای نیز ناوگان حمل و نقل فعال است، اما توقف‌های غیرضروری همچنان چالش‌برانگیز است.
 
زمانیان تصریح کرد: در مجموع، مهم‌ترین مشکل در حوزه حمل و نقل صادراتی استان، عدم هماهنگی بین ادارات و سازمان‌های مرتبط است که باعث ایجاد توقف‌های غیرضروری، افزایش هزینه‌ها و عدم امکان برنامه‌ریزی برای شرکت‌ها می‌شود. برای حل این مشکلات، نیاز به یک مدیریت واحد و هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها است تا فرآیند‌ها روان‌تر و کارآمدتر شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها