جناب «السیسی» ،چهره مصر باید اصلاح شود یا ایران؟!

در خبرها آمده بود رئیس‌جمهور مصر در دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان توصیه کرده است ایران چهره خود را در جهان بهبود دهد.
کد خبر: ۱۴۷۸۷۲۶
نویسنده مهدی گیوه‌کی / مدیر مسئول
جناب «السیسی» ،چهره مصر باید اصلاح شود یا ایران؟!
 
السیسی به آقای پزشکیان گفته آنچه از غربی‌ها درمورد ایران می‌شنویم با آنچه ازرئیس‌جمهور ما شنیده بسیار متفاوت است. او سپس توصیه کرده چهره کشورمان را در دنیا اصلاح کنیم. در این ارتباط چند نکته قابل توجه است:

۱- این‌که ذهنیت رئیس‌جمهور مصر بر اساس نقل وسخن مقامات غربی درموردکشور ما ساخته شده اعتراف تلخی است که از آقای السیسی شنیدیم. قاعدتا رئیس کشور بزرگ و مهمی چون مصرباید اشراف کاملی برمسائل بین‌المللی ومنطقه‌ای داشته باشد و مدیریت دستگاه تحلیلی و ذهنی خود را در اختیار غربی‌ها قرار ندهد.

۲- بیش از یک سال است که رژیم اشغالگر صهیونی فجیع‌ترین جنایت‌ها را کنار گوش رئیس‌جمهور مصر و در غزه مرتکب شده است. بیش از ۴۲هزار فلسطینی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند در مجاورت سرزمین مصر به خاک و خون کشیده شده‌اند. واکنش مصر در برابر این نسل‌کشی در یک سال گذشته چه بوده است؟ این‌که تصویر مصر در افکارعمومی جهان اسلام و جهان عرب به‌عنوان حارس مرزهای اسرائیل شکل گرفته به چه دلیل است؟ آیا به این دلیل نیست که به‌جای آن‌که مصر مرزهای خود را برای کمک به مردم بی‌پناه غزه باز کند و اجازه دهد دنیای اسلام به مردم مظلوم غزه برای دفاع از خود کمک کند، مرزهای خود را بر این مردم مظلوم بسته است؟ مسئول این چهره زشتی که از مصر در افکارعمومی جهان اسلام ایجاد شده کیست غیر از مسئولان مصری؟ بنابراین توصیه می‌کنیم دولتمردان مصر به  منظور جبران این تصویر، برای کمک به مردم غزه اقدام جدی کرده و راه را برای کمک سایر ملت‌های مسلمان به آنها باز کنند. به این شیوه حتما چهره مصر هم اصلاح خواهد شد. 

۳- توصیه آخر ما این است که به‌جای محدودسازی فعالیت رسانه‌های ایران در مصر و حذف شبکه‌های ایرانی از ماهواره‌های مصری اجازه دهند رسانه‌های ایران تصویر واقعی ایران مقتدر اسلامی را به افکارعمومی مصر نشان دهند و رئیس‌جمهور محترم مصر هم از این طریق به تصویر واقعی ایران دست یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها