هشدار سازمان ملل درباره توقف ورود غذا به شمال غزه

تل‌آویو در حال تکمیل پروژه نسل‌کشی

صهیونیست‌ها این روزها در حال تکمیل جنایات خود در غزه هستند و پس از یکسال کشتار و انهدام زیرساخت‌ها و منازل مسکونی در این منطقه، اکنون مقامات سازمان ملل با اعلام خبر توقف ورود غذا به شمال غزه به مدت بیش از ۱۰ روز در مورد بسته‌بودن مسیرهای ورودی غذا به این منطقه هشدار داده‌اند. مقامات مسئول در زمینه حقوق بشر سازمان ملل در همین زمینه تاکید کردند که ورود کمک‌ها به غزه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۹۴۷
 
فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل تأکید کرد بیش از۴۰۰هزارنفر ازفلسطینیانی که در شمال مانده‌اند تحت‌فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند تا به جنوب کوچ کنند. وی تصریح کرده است که وضعیت در غزه شمالی «وحشتناک» است.ماه گذشته مایکل فخری، بازرس مستقل سازمان ملل در حوزه حق غذا، اسرائیل را به ایجاد «کارزار گرسنگی» برای مردم فلسطین متهم کرده بود. رژیم صهیونیستی طبق رویه همیشگی خود در کتمان حقایق، این بار هم این اتهام را رد کرد و مدعی شده بود اجازه ورود غذا آن هم به میزان قابل‌توجه را به غزه می‌دهد!
رژیم صهیونیستی در حالی ادعا می‌کند روند ورود غذا متوقف نشده است که مسئولان سازمان برنامه جهانی غذا سازمان ملل تأکید کرده‌اند دست‌کم ۱۰ روزاست غذا واردغزه شمالی نشده ویک میلیون فلسطینی با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.رژیم صهیونیستی تابه‌حال بیش از ۴۲ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده که بیش از ۱۷هزار نفر از این جمعیت، کودکان بوده‌اند. تهاجم این رژیم به غزه ۹۰ درصد جمعیت ۲.۳میلیونی این منطقه را آواره کرده و بیش از ۷۰ درصد غزه تخریب شده است.
 
مسدود کردن فعالیت‌های آنروا
مردم غزه در طول یک سال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی برای تأمین کمترین نیازهای انسانی خود از جمله آب، غذا و دارو درمضیقه بوده‌اند. ماه‌هاست سازمان ملل برعدم رعایت قانون درغزه تأکید می‌کند.بستن راه‌های ورودی غذا، حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان حقوق بشر و راننده‌ها و همین‌طور به تعویق‌انداختن یا ممانعت از ورود این کمک‌ها از دیگر جنایاتی‌ است که رژیم صهیونیستی در کنار کشتار بی‌رحمانه خود در باریکه غزه انجام می‌دهد.از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته، تلاش برای متوقف کردن فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بوده است؛ اقدامی که باعث شده اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از اقدامات اسرائیل در این زمینه، نسبت به عواقب فاجعه‌بار این کار هشدار دهد. 
پیش ‌از این پارلمان اسرائیل (کنست) با پیش‌نویس لایحه‌ای مبنی بر افزودن نام آژانس آنروا به لیست سازمان‌های تروریستی موافقت کرده بود. رژیم صهیونیستی قبل از این مدعی شده بود که کارکنان آنروا در حمله حماس به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر دخیل بوده و با نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین همکاری کرده‌اند. این در حالی است که سازمان ملل، اسناد و مدارک اسرائیل برای اثبات این ادعا را «ناکافی» ارزیابی کرده است.اتحادیه اروپا دیروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تصویب این لایحه، موجب لغو توافق ۱۹۶۷ بین اسرائیل و آنروا شده و این آژانس سازمان ملل را از ادامه ارائه خدمات و حمایت از آوارگان فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه باز خواهد داشت.
این نهاد بین‌المللی از مسئولان اسرائیلی خواست از ادامه فعالیت آنروا اطمینان حاصل کنند. اتحادیه اروپا تأکید کرده آنروا برای میلیون‌ها نفر از ساکنان غزه و کرانه باختری و همچنین کشورهای منطقه از جمله سوریه و اردن خدمات اساسی‌ فراهم می‌کند و ستونی برای ثبات منطقه به‌حساب می‌آید.اتحادیه اروپا در ضمن این بیانیه، با اعلام حمایت خود از سازمان ملل و آژانس زیر مجموعه این سازمان (آنروا) در عین حال تأکید کرد از نزدیک بر روند کار این آژانس نظارت خواهد داشت تا از بی‌طرفی و پاسخگویی آن اطمینان حاصل کند.رژیم صهیونیستی مدت‌هاست تلاش می‌کند در روند فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی خلل ایجاد کند و مانع فعالیت این آژانس شود. پیش‌تر هم مسئولان آنروا اعلام کرده بودند که اسرائیل با سوءاستفاده از تبلیغات گوگل، افرادی را که قصد کمک به آنروا از طریق اینترنت را دارند، گمراه می‌کند و علاوه ‌بر آن در تلاش است اعتبار این آژانس سازمان ملل را  لکه‌دار کند.
 
ادامه واکنش‌ها به هدف قرار دادن نیروهای یونیفل
حمله به مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل،‌ از دیگر اقدامات واکنش برانگیز رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته بوده و حتی متحدان رژیم صهیونیستی هم از این کار تل‌آویو انتقاد کرده‌اند.سران سه کشور فرانسه،‌ ایتالیا و اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، حمله ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را محکوم و این رژیم را متهم به نقض جدی تعهدات خود بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی در لبنان کردند.دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل جمعه در اثر حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان در نزدیکی پایگاه یونیفل مجروح شدند. پیش از این و در روز پنجشنبه نیز دو سرباز اندونزیایی دیگر در حمله تانک رژیم‌صهیونیستی آسیب دیدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه سه کشور اروپایی آمده است:‌ «این حملات نقض جدی تعهدات اسرائیل تحت قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.»
جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا، پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا و همچنین امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در این بیانیه مشترک حمایت خود را از نیروهای یونیفل اعلام کرده و خواستار آتش‌بس فوری در لبنان شدند.در این بیانیه سه کشور اروپایی «خشم» خود را از این حمله ابراز کرده و تأکید کردند که چنین حملاتی باید سریعا متوقف شود.جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم در جریان یک موضع‌گیری از رژیم‌صهیونیستی خواست تا امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را به خطر نیندازد.به گزارش میدل ایست مانیتور، بایدن در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این مورد که آیا خواستار توقف اقدامات رژیم صهیونیستی علیه امنیت نیروهای حافظ صلح در منطقه است یا خیر عنوان کرد: قطعا و یقینا.

تهدید ارتش اسرائیل به هدف قرار دادن آمبولانس‌ها در لبنان
با وجود انتقادات از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، ارتش اسرائیل دیروز تهدید کرد آمبولانس‌ها را در لبنان هدف قرار خواهد داد. ارتش اسرائیل با ادعای این‌که از آمبولانس‌ها در لبنان برای اهداف نظامی استفاده می‌شود، گفت: «اقدامات لازم علیه هر خودرویی که افراد مسلح را جا‌به‌جا می‌کند، صرف نظر از این‌که چه ماشینی باشد، اتخاذ خواهد شد.» این ادعا در حالی مطرح شده که جنگنده‌های اسرائیلی، چهارشنبه‌شب هفته گذشته با حمله به یک مرکز امدادرسانی در جنوب لبنان پنج امدادگر را به شهادت رساندند. این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی واکنش شدید مقامات لبنانی را به همراه داشت. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرده است که ارتش اسرائیل ۲۲۲۹نفر از شهروندان این کشور را به شهادت رسانده و همچنین ۱۰هزار و ۳۸۰ نفر دیگر را مجروح کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها