افشای ابعاد کمک انگلیس به صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان

یک وبگاه افشاگر انگلیسی جزئیاتی از کمک سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در زمینه‌ تاکتیک‌های جنگ روانی و عرضه هواپیماهای جاسوسی را مشخص کرد.
کد خبر: ۱۴۷۶۴۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه انگلیسی «دی‌کلسیفاید یو.کِی» با استناد به مجموعه‌ای از اسناد افشا شده، ابعاد جدیدی از همدستی لندن با رژیم صهیونیستی در زمینه جنگ روانی را فاش ساخت.

به نوشته این وبگاه، این اسناد فاش کردند بریتانیا به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در زمینه تکنیک‌های جنگ روانی کمک کرده است.

بر اساس این گزارش لشگر ۷۷ ارتش بریتانیا که عمدتا در زمینه جنگ روانی متخصص است با نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در زمینه «تاکتیک‌ها و استراتژی» جنگ روانی بحث و تعامل داشته است.

از جمله فعالیت‌های لشگر ۷۷ ارتش انگلیس، حملات سایبری، پروپاگاندا و دیگر عملیات‌ها در فضای مجازی از جمله فعالیت در رسانه‌های اجتماعی است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیات‌هایش علیه غزه و لبنان اتکای زیادی به اشاعه و ساختن اطلاعات و روایت‌های دروغ و تلاش برای اختلاف افکنی در میان مردم منطقه داشته است.

رژیم صهیونیستی برای دست زدن به چنین عملیات‌هایی به حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی، بیانیه‌های مقام‌ها و ارتش و همچنین سخنگوی فرماندهی ارتش خود متکی بوده است.

طبق گزارش این وبگاه انگلیسی‌، لشگر ۷۷ ارتش انگلیس و ارتش رژیم صهیونیستی دست کم ۲ بار در مقر لشگر ۷۷ در پادگان «هرمیتیج» در «برکشایر» انگلیس تعامل و همکاری داشته‌اند.

در این گزارش تصریح شد که تعامل و همکاری طرفین دست کم ۲ بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قبل از جنگ اخیر غزه رخ داده است.

این وبسایت خبری انگلیسی نوشت، اسناد مورد استناد این گزارش از جانب گروهی تحت عنوان «ناشناس برای عدالت» افشا و توسط سازمان Distributed Denial of Secrets منتشر شده است.

در حالی که مقام‌های انگلیسی عمدتا از پاسخ دادن به درخواست‌ها برای دسترسی به اسناد بر مبنای قانون آزادی اطلاع‌رسانی و یا پاسخ دادن به پرسش‌های پارلمانی درباره کمک‌های وزارت دفاع این کشور به رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند چنین اسناد افشا شده‌ای اهمیتی ویژه پیدا می‌کنند. 

رژیم صهیونیستی با پرونده شکایتی در دیوان بین‌المللی دادگستری از بابت ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی روبرو شده و درخواست‌ها برای پیگرد مقام‌های این رژیم از بابت جنایات جنگی هر چه بیشتر بالا می گیرد و ممکن است در آینده پای متحدان صهیونیست‌ها همچون انگلیس و آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم باز شود.

پروفسور پل راجرز، یک عضو کالج ستاد و فرماندهی خدمات مشترک انگلیس به پایگاه دی‌کلسیفاید یو.کی تصریح کرد: «این یک افشاگری بسیار چشمگیر بوده و گستردگی ارتباطات سطح بالای میان عوامل جنگ روانی و ضد شبه‌نظامی ارتش‌های انگلیس و اسرائیل را نشان می‌دهد.»

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در واکنش اظهار کرد، نیروهای نظامی این کشور «مرتبا تعاملات غیرعملیاتی با متحدان دارند» اما این وزارتخانه مشخص نکرد آیا همکاری‌های این کشور با اسرائیلی‌ها در زمینه عملیات‌های جنگ روانی ادامه دارد یا خیر.

طبق این گزارش «بنزی زیمرمان»، افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی یک تبادل اطلاعات سطح بالا را بین اداره عملیاتی «جِی ۳» در ارتش این رژیم با ارتش بریتانیا در سال ۲۰۱۸ به جریان انداخت. هدف از این تعامل و همکاری «آشنا سازی تیم‌ عملیات‌های اطلاعاتی اداره جِی۳ با مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های اطلاعاتی از سطح استراتژیک تا سطح تاکتیکی» بوده است.

در ادامه یک سرگرد ارتش بریتانیا یک برنامه ۲ روزه برای این تیم اسرائیلی در مقر وزارت دفاع انگلیس و پادگان هرمیتیج تدارک دید.

تیم اسرائیلی در ادامه این برنامه قرار بود در نوامبر ۲۰۱۸ به مقر لشگر ۷۷ برود که این برنامه به طور ناگهانی لغو شد اما طرفین همچنان به دنبال حفظ همکاری خود در زمینه عملیات‌های اطلاعاتی بودند و در ژوئن ۲۰۱۹ برنامه عزیمت اسرائیلی‌ها به مفر لشگر ۷۷ مطابق تمهیدات قبلی مجددا هماهنگ شد و در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۹ اجرایی شد. آنها یک روز را در پادگان لشگر ۷۷ ارتش انگلیس در برکشایر و یک روز را نیز در دولت انگلیس گذراندند.

به نوشته این وبگاه خبری، بعد از این تعامل، «دنیل ریو»، فرمانده لشگر ۷۷ ارتش انگلیس خواست که یکی از مقامات این لشگر یک «سفر پیگیری» را به سرزمین‌های اشغالی داشته باشد. این سفر نیز برای ۲۸ مارس تا چهارم آوریل ۲۰۲۰ با موضوع «توسعه ظرفیت: عملیات‌های اطلاعاتی» در سطح طبقه بندی محرمانه تدارک دیده شد اما به سبب محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ عملی نشد.

در بخشی دیگر از گزارش وبگاه دیکلسیفاید یو.کی عنوان شده که بریتانیا در چند حوزه دیگر در حال کمک به تجاوزات رژیم صهیونیستی، چه علیه نوار غزه و چه علیه یمن، است.

دولت «کر استارمر»، نخست وزیر کنونی انگلیس همچون دولت محافظه کار قبل از خود که متعلق به ریشی سوناک بود، همچنان روند کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی را ادامه می‌دهد.

تحقیقات دی‌کلسیفاید یو.کی نشان داده دولت استارمر دستور به ۱۰۰ پرواز هواپیمای جاسوسی برای کمک اطلاعاتی به این رژیم در جریان جنگ غزه داده است. این میزان معادل بیش از یک پرواز در هر روز از زمانی که استارمر، نخست وزیری انگلیس را در پنجم ژوئیه پذیرا شد، است.

هر چند دولت استارمر ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات را ماه گذشته میلادی به سبب نگرانی از بابت «ریسک آشکار استفاده از این تسلیحات برای نقض جدی قوانین بین‌المللی» معلق کرد اما همچنان پروازهای جاسوسی مذکور ادامه دارند. رهگیری‌ها نشان می‌دهند هواپیماهای جاسوسی برای انجام این ماموریت از پایگاه هوایی «آکروتیری» بریتانیا در قبرس برخاسته‌اند و تنها در ماه اوت گذشته ۴۲ مورد از چنین پروازهایی ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها