مدیرکل صمت یزد:

۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان یزد

یزد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد دارای بیش از ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است، گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی تامین مالی و سرمایه‌گذاری استان یزد گام موثری برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۱۴۷۶۳۹۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدکاظم صادقیان در ارتباط با نخستین نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و اهمیت آن در توسعه صنعت و معدن استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری نقش مهمی در جذب سرمایه برای صنایع و معادن کشور و استان ایفا می‌کند.

وی افزود: در صورت معرفی ظرفیت‌های استان می‌توان برای راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام یا تأمین مالی طرح‌های موجود برنامه‌ریزی کرد، همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیم با بازار فروش داخلی و خارجی دارد.  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خاطرنشان کرد: فرصت‌های موجود از جمله توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره تولید استان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و تحقیق و توسعه است.

 صادقیان تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی‌بر حمایت واحدهای ارزآور در صنایع می‌تواند به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مطرح شود و فرصت خوبی برای صنایع تولید لاستیک، شیشه، کاشی و سرامیک است.

وی چالش‌های سرمایه‌گذاری را کمبود زیرساخت‌های برق و گاز، تأمین مالی و تخصیص نکردن ارز عنوان کرد و گفت: این موارد به‌عنوان چالش‌های حال حاضر سرمایه‌گذاری هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره نقش دولت در حمایت از نمایشگاه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در سطح کشور تاکید کرد: دولت با استفاده از ابزارهای پولی و مالی در اختیار همچون بورس و سکوهای تأمین مالی گام مؤثری در جذب سرمایه‌گذار نقش دارد.

 صادقیان درباره برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از این نمایشگاه‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تصریح کرد: برقراری انواع مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی مشوق‌های خوبی هستند که باید در نظر گرفته شود، همچنین ایجاد نمایشگاه‌ها، توانمندی صنعتی کشور را معرفی می‌کند و گامی مهم در راستای تشویق توسعه سرمایه‌گذاری خارجی کشور است.

 وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن را به حضور در این نمایشگاه‌ها ترغیب کرد، ادامه داد: شرکت‌های استان در صورتی که متوجه شوند این نمایشگاه می‌تواند مفید واقع شود به صورت خودجوش حمایت کرده و وارد این نمایشگاه می‌شوند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع صورت گیرد، همچنین نمایشگاه تا حد امکان تخصصی برگزار شود و مشخص شود حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی چه مزایایی دارد، شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 صادقیان درباره حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ و چگونگی کمک آنها به رشد و توسعه ، گفت: تأثیر حضور شرکت در نمایشگاه‌ها موجب افزایش تکنولوژی به کشور شده و مدیران واحدهای صنعتی را مشتاق به بازسازی، نوسازی و توسعه صنعتی در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت در تمام ابعاد می‌کند.

وی عنوان کرد: استان یزد با دارا بودن بیش از ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد یکی از استان‌هایی است که به چنین نمایشگاه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی نیاز دارد.

newsQrCode
برچسب ها: صنعت نمایشگاه یزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
ما فرزندان دلیلیم، نه پرخاش

سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیات‌ها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتار‌های تنش‌زا شود

ما فرزندان دلیلیم، نه پرخاش

نیازمندی ها