مدیرکل صمت یزد:

۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان یزد

یزد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد دارای بیش از ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است، گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی تامین مالی و سرمایه‌گذاری استان یزد گام موثری برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۱۴۷۶۳۹۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدکاظم صادقیان در ارتباط با نخستین نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و اهمیت آن در توسعه صنعت و معدن استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری نقش مهمی در جذب سرمایه برای صنایع و معادن کشور و استان ایفا می‌کند.

وی افزود: در صورت معرفی ظرفیت‌های استان می‌توان برای راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام یا تأمین مالی طرح‌های موجود برنامه‌ریزی کرد، همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیم با بازار فروش داخلی و خارجی دارد.  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خاطرنشان کرد: فرصت‌های موجود از جمله توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره تولید استان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و تحقیق و توسعه است.

 صادقیان تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی‌بر حمایت واحدهای ارزآور در صنایع می‌تواند به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مطرح شود و فرصت خوبی برای صنایع تولید لاستیک، شیشه، کاشی و سرامیک است.

وی چالش‌های سرمایه‌گذاری را کمبود زیرساخت‌های برق و گاز، تأمین مالی و تخصیص نکردن ارز عنوان کرد و گفت: این موارد به‌عنوان چالش‌های حال حاضر سرمایه‌گذاری هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره نقش دولت در حمایت از نمایشگاه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در سطح کشور تاکید کرد: دولت با استفاده از ابزارهای پولی و مالی در اختیار همچون بورس و سکوهای تأمین مالی گام مؤثری در جذب سرمایه‌گذار نقش دارد.

 صادقیان درباره برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از این نمایشگاه‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تصریح کرد: برقراری انواع مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی مشوق‌های خوبی هستند که باید در نظر گرفته شود، همچنین ایجاد نمایشگاه‌ها، توانمندی صنعتی کشور را معرفی می‌کند و گامی مهم در راستای تشویق توسعه سرمایه‌گذاری خارجی کشور است.

 وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و معدن را به حضور در این نمایشگاه‌ها ترغیب کرد، ادامه داد: شرکت‌های استان در صورتی که متوجه شوند این نمایشگاه می‌تواند مفید واقع شود به صورت خودجوش حمایت کرده و وارد این نمایشگاه می‌شوند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع صورت گیرد، همچنین نمایشگاه تا حد امکان تخصصی برگزار شود و مشخص شود حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی چه مزایایی دارد، شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 صادقیان درباره حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ و چگونگی کمک آنها به رشد و توسعه ، گفت: تأثیر حضور شرکت در نمایشگاه‌ها موجب افزایش تکنولوژی به کشور شده و مدیران واحدهای صنعتی را مشتاق به بازسازی، نوسازی و توسعه صنعتی در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت در تمام ابعاد می‌کند.

وی عنوان کرد: استان یزد با دارا بودن بیش از ۹۰۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد یکی از استان‌هایی است که به چنین نمایشگاه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی نیاز دارد.

newsQrCode
برچسب ها: صنعت نمایشگاه یزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها