اجرای ۳۶۱ طرح اشتغال روستایی و عشایری نیازمندان خراسان‌جنوبی

۳۶۱ طرح اشتغال ویژه نیازمندان در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۸۷۷

اجرای ۳۶۱ طرح اشتغال روستایی و عشایری نیازمندان خراسان‌جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
محمد عرب افزود: بیشتر طرح‌ها در زمینه‌های پرورش طیور، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل، خدمات، کشاورزی و فرش و گلیم بوده است.

به گفته وی این طرح‌های اشتغال در راستای راه‌اندازی و یا توسعه طرح‌های کارآفرینی مددجویان زیرپوشش و خانواده‌های نیازمند غیر مددجو اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی شامل تسهیلات قرض الحسنه و برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای اجرای این طرح‌های اشتغال در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌های اشتغال براساس مزیت‌های منطقه‌ای و در راستای توانمندسازی ساکنان این مناطق راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: ارائه خدمات مشاوره به متقاضیان طرح‌های اشتغال در راستای تقویت و توسعه بازاریابی محصولات و نظارت بر اجرای این طرح‌ها نیز انجام می‌شود.

عرب با اشاره به این که ۲۵ هزار و ۷۶ خانوار روستایی زیرپوشش این نهاد است از متقاضیان و افراد جویای کار ساکن در روستا‌ها درخواست کرد برای استفاده از این تسهیلات در سامانه حیات ثبت نام کنند.

به گفته وی، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آمادگی ارائه تسهیلات به متقاضیان زیرپوشش ساکن در روستا‌ها و عشایر را دارد و به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان این مناطق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها