‎آزاد سازی بیش از 172 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان قزوین

‎رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی بیش از 172 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
‎رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی بیش از 172 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۲۷

جام‌جم قزوین؛ حجت الاسلام علی مصطفوی نیا با بیان اینکه افزایش آگاهی‌های عمومی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی امری ضروری است، اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان می باشد.
وی ادامه داد: به همین منظور با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی در نیمه نخست سال جاری بیش از 172 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال آزاد سازی شده و طبق  ماده۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات به لحاظ تغییر کاربری، 17 بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.
مصطفوی نیا تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری 819 مورد در استان جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر این موضوع به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت المال طی ۶ ماه اخیر 6  هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان با تاکید بر لزوم رصد مستمر متولیان حوزه آب از منابع زیر زمینی استان  و برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته به منظور صیانت از منابع آبی تعداد 200 حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین و همراهی سایر دستگاه ها  پر و مسلوب المنفعه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها