عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۷) 

وظیفه ماست که به میدان بیاییم

عمل به توصیه رهبری برای روایت مقاومت در جنگ شناختی (۵)

خط مقدم تولید آثار فرهنگی و هنری امروز ما جریان مقاومت است

حمید بهمنی، فیلمساز نیز در واکنش به شهادت سیدحسن نصرا...، به جام‌جم گفت: تاریخ انقلاب و مقاومت نشان داده که افراد شهیدشده در این راه، هدف را کامل‌تر کرده‌اند، یعنی انقلاب و مقاومت‌های بزرگ دنیا از حضور اشخاص تأثیر پذیرفته، اما منوط به حضور شخص نیست.
کد خبر: ۱۴۷۴۸۷۱

 شهید نصرا... بارها گفته بود که ممکن است در این جنگ نابرابر زنده نمانم، اما این راه ادامه دارد و همین اتفاق را در انقلاب و دفاع‌مقدس دیدیم و شهدای بسیاری را از دست دادیم، اما خدشه‌ای به انقلاب وارد نشد، چون ریشه مقاومت و انقلاب الهی است و در این رابطه آیه‌ای در قرآن داریم که هرکس در راه خداوند جهاد کند، خداوند او را حمایت می‌کند. در تاریخ اسلام هم در قیام عاشورا همین اتفاق افتاد و فلسفه قیام عاشورا تا قرن‌ها بعد ادامه پیدا کرد. 

او ادامه داد: سید حسن نصرالله 30 سال جان و مال و خانواده خود را خرج ادامه مسیر مقاومت حزب‌ا... کرد و وقتی بررسی می‌کنیم، پیشرفتشان را از نقطه صفر تا الان به‌خوبی احساس می‌کنیم؛ پیشرفتی که خود اسرائیل هم در خواب نمی‌دید. 

این فیلمساز دفاع‌مقدس افزود: حضور سیدحسن موجب رشد فراگیر حزب‌ا... شد و قدرت حزب‌ا... نسبت مستقیمی با مدیریت شهید نصرا... دارد. 
او با اشاره به تأثیرات سید شهید در برهه‌های مختلف تاریخ منطقه گفت: او توانست غده سرطانی داعش را به کمک ایران و کشورهای همسایه به‌طور کامل از منطقه دور کند. 

از بهمنی درباره اهمیت ساخت آثار تصویری و سینمایی در حوزه مقاومت پرسیدیم و او پاسخ داد: بستری که مقاومت برای انجام کارهای مختلف ایجاد کرد، بسیار زیاد است و ما تنها به اندازه سر سوزنی توانستیم در زمینه تولیدات ایران کاری انجام دهیم. این وضعیت شبیه زمانی است که در رابطه با دفاع‌مقدس فیلم ساختیم، اما نتوانستیم این فرهنگ را به جامعه تسری دهیم. در حوزه مقاومت هم موضوعات بکر و جدیدی وجود دارد و خودم دو طرح در این زمینه دارم که نمی‌دانم مرا حمایت می‌کنند یا خیر؟ به قدری سیاست‌گذاری‌ها در حوزه سینما ناخوشایند است که چندان نمی‌توانیم روی آن حساب کنیم و تنها از روی تکلیف سعی می‌کنیم روی این مسائل کار کنیم.

کارگردان فیلم «گلوگاه شیطان» با بیان این‌که قطعا این اتفاق می‌تواند منشاء اثر تولید آثار فرهنگی و سینمایی باشد، گفت: فرهنگ مقاومت مانند یک اقیانوس است که جرعه‌جرعه از آن برمی‌داریم و این شامل فیلم و آثار فرهنگی و هنری است. خط مقدم تولید آثار فرهنگی و هنری امروز ما جریان مقاومت است. 

بهمنی خاطرنشان کرد: مدیران و تصمیم‌گیران باید فعل خواستن را صرف کنند و بخشی از تأثیر سیدحسن نصرا... می‌تواند از راه هنر؛ اعم از سینما، موسیقی و تئاتر به مخاطبان منتقل شود؛ بنابراین تنها بخشی از مسیرهای زنده نگه‌داشتن یاد و راه سیدحسن نصرا... مقابله نظامی است و یکی دیگر از راه‌ها، تولید آثار هنری و فرهنگی است. 
او با تأکید بر این‌که شاید تأثیر ساخت یک فیلم خوب بالاتر از انجام ده‌ها عملیات نظامی باشد، افزود: ما در عرصه فرهنگی باید به این باور برسیم که کمک به مقاومت به معنای کمک به خودمان است. الان خط مقدم ایران؛ لبنان، فلسطین، سوریه و عراق است و این مدیریت فوق‌العاده بالایی است که رهبر معظم انقلاب داشتند و اجازه ندادند این جنگ‌ها وارد ایران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها