گروگانگیری در انگلیس برای سرقت بزرگ در ایران

چهار مرد و یک زن که با تشکیل یک باند به دنبال سرقت محموله‌های دلار از صرافی‌ها بودند بازداشت شدند. معلوم شد آنها افراد کلمبیایی را هم در انگلستان اجیرکرده بودند تا با تهدید به قتل رابطان صرافان،سرقت‌ها را انجام دهند.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۹۷
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل تابستان امسال مرد صرافی با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران شکایت کرد که افرادی مسلحانه وارد صرافی‌اش در تهران شده و ۳۰۰ هزاردلار از او سرقت کرده‌اند. این مرد در تشریح ماجرا گفت: چندی قبل مرد مشتری به صرافی‌ام آمد و مدعی شد نماینده یک شرکت درانگلستان است و زیر نظر یک نهاد دولتی در ایران فعالیت و برای مبادله کاری‌شان در ایران نیاز به ۳۰۰هزاردلاردارند.چند روز بعد با سه همکارش آمد وگفتند درکار صادرات و واردات پارچه هم هستند. ساعت۱۵روز حادثه برای تحویل ۳۰۰ هزار دلار به صرافی آمده و با سلاح مرا تهدید و محموله را سرقت کردند. 
ماموران برای بررسی ماجرا به صرافی رفته و فیلم دوربین آنجا را بازبینی کردندکه معلوم شد سلاحی در کار نیست و ماجرا مشکوک است. دوباره صراف احضار شد و در تحقیقات گفت: سرقت مسلحانه در انگلستان انجام شده بود و من هم به خاطر این‌که نمی‌توانستم در آنجا طرح شکایت کنم، ادعا کردم در ایران مسلحانه از من سرقت کرده‌اند. سرکرده باند سرقت مدعی شده بود، در ایران پول ندارد و باید از دفتر شرکت در انگلستان معادل دلار درخواستی پوند حواله شود؛ چون این نقل‌وانتقالات برایمان سخت بود خواست رابطم در انگلستان با رابطان شرکت ملاقات و محموله پوند را بگیرند. رابطم تصویری حرف زد، ساکی را نشان داد و گفت پوندها در آن است و من هم اعتماد کرده و محموله دلار را پرداختم. یک ساعت بعد رابطم تلفنی اطلاع داد محموله پوندی در کار نبوده و آنها مسلحانه وی را گروگان گرفته و قصد جانش را داشتند که به دروغ گفته پوندها را  گرفته است.  ماموران این موضوع را بررسی کردند که معلوم شد ماجرا صحت دارد. در این مرحله بانک مجرمان پلیس آگاهی را بررسی کردند و متوجه شدند سارقان فراری سابقه‌دار هستند و سرکرده‌شان به نام شاهین، سابقه کلاهبرداری دارد. 
روزهای پایانی هفته گذشته، ماموران با خبر شدند چهارمتهم تحت‌تعقیب همراه یک زن جوان که خودش را سروان جازده وارد یک صرافی در شمال تهران شدند و درصدد سرقت مشابهی از صرافی هستند. آنها به آنجا اعزام و متهمان را پیش از سرقت بازداشت کردند. متهمان برای ادامه تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. شاهین سرکرده باند در اظهاراتش گفت: از افرادی کلاهبرداری کرده و در زندان بودم. با پایان محکومیتم گروه جدیدی تشکیل دادم که سابقه‌دار بودند. تصمیم گرفتیم با فریب صرافان در شهرهای مختلف از آنها سرقت دلار انجام دهیم. خودمان را تاجر پارچه و لوازم‌خانگی جازده و مدعی بودیم شرکتی درانگلستان داریم و در ایران نیز زیرنظر یک نهاد دولتی فعالیت می‌کنیم. در انگلستان یک خلافکار ایرانی وسه خلافکار کلمبیایی را وارد گروهمان کردیم. صراف تهرانی را فریب داده و خواستیم رابطش در انگلستان سراغ رابطمان برود، محموله پوند را بگیرد و بعد ما ۳۰۰ هزاردلار تحویل بگیریم. رابطان ما، رابط صراف را با سلاح به مرگ تهدید و مجبورش کردند به دروغ بگوید پوندها را تحویل گرفته است. فهرستی از صرافی‌ها تهیه و قصد سرقت داشتیم که در دو استان اصفهان و خوزستان ناکام مانده و به تهران بازگشتیم. دختر موردعلاقه یکی از اعضای باند را هم سروان جا زده و برای قانونی‌بودن معامله به یک صرافی در شمال تهران رفتیم تا ۵۰۰ هزار دلار از او سرقت کنیم. با اعتراف سرکرده و دیگر اعضای باند، تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرائمشان و نیز بازداشت مرتبطان آنها از طریق پلیس بین‌الملل در انگلستان ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها