اراده‌ای برای حل مشکلات شهر خاکعلی نیست!

‎اداره اوقاف قزوین برای تبدیل احسن ۴۴ هکتار از سهم خود به مسولان خاکعلی مهلت داده است اما مسوولان این شهر برای حل مشکلات این موضوع اراده‌ای ندارند. 
‎اداره اوقاف قزوین برای تبدیل احسن ۴۴ هکتار از سهم خود به مسولان خاکعلی مهلت داده است اما مسوولان این شهر برای حل مشکلات این موضوع اراده‌ای ندارند. 
کد خبر: ۱۴۷۳۹۲۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پنجاه و یکمین نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد گفت: از ۸۸ هکتار ۴۴ هکتار از شهر خاکعلی سهم اوقاف قزوین است که ما مهلت داده‌ایم ۲ ساله ۱۳۵ میلیارد تومان پرداخت کنند تا تبدیل به احسن شود، وقتی اعلام آمادگی شد مجوز گرفتیم اما مسئولان خاکعلی کاری نکردند و کار بی‌نتیجه ماند ما نیز راه حل‌های دیگری نمی‌توانیم ارائه دهیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که کسی برای حل مشکلات این اراضی اراده‌ای ندارد. 

وی تثبیت مالکیت را یکی از رسالت‌های اصلی اوقاف دانست و افزود: ۹۸ درصد از موقوفات قزوین دارای سند مالکیت تک برگی است و تنها ۲ درصد موقوفات بدون سند باقی مانده که آن هم در دست اقدام است.

این مقام مسوول افزود: از ابتدای شکل‌گیری سنت وقف در استان قزوین تا سال ۱۳۵۷، ۳۰۵ موقوفه ثبت شده است این در حالی است که ۵۲۵ موقوفه مربوط به ۴۵ سال پس از انقلاب است که در‌ مجموع ۸۴۰ موقوفه در قزوین به ثبت رسیده است.

مجیدی ادامه داد: ۵۰۸ سند تک برگی برای موقوفات قزوین دریافت کردیم که با این آمار ۷ هزار و ۶۳۷ قطعه رقبه نیز موقوفه دارای سند شد.

حجت الاسلام مجیدی به برخی حواشی و‌ رفتارهای مطرح شده در خصوص وقف اشاره کرد و اظهار کرد: برخی‌ها نهاد وقف را ضدانقلاب و برانداز حاکمیت می‌دانند. گردن مجموعه وقف در مراعات قانون و تمکین به ضوابط قانونی از مو باریکتر است و هر دادگاه صالحه‌ای که حکم قطعی صادر کند ما تمکین می‌کنیم، این درحالی است که امروز هنوز هم برای موقوفه محمدحسن خزانه رأی قطعی صادر نشده است و ما فرصت ۲۰ روزه برای فرجام‌خواهی داریم.

مجیدی اعلام کرد: اجرای طرح توسعه چهار انبیاء رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است که بر عهده اوقاف قزوین می‌باشد و کمتر از یک ماه دیگر عملیات این طرح آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مرمت امامزاده حسین گفت: هزینه تملک ۳۱ پلاک باقی مانده و هزینه ساخت شبستان امامزاده حسین توسط سازمان بازآفرینی پذیرفته شده و در حال انجام‌گیری است. 

وی اعلام کرد: بیش از ۴ تن انگور از باغ موقوفه حاج عنایت ا...بوینی در شهرستان بویین زهرا برداشت شد. این باغ ۵ هکتاری انگور با کشت ارقام اصلاح شده با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در استان به همت اداره اوقاف قزوین احداث شده است و اکنون محصول آن به ثمر رسیده و در حال برداشت است. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خبر داد: درمانگاه بیدستان با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و موسسه درمانی بسیج تجهیز شده و خانواده واقفی ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی بسیار ویژه برای این درمانگاه فراهم کردند.

وی به تجهیز دستگاه دیالیزی درمانگاه تخصصی شهرستان البرز اشاره کرد و ادامه داد: مرکز همودیالیز موقوفه حاج محمدحسین خزانه با ۱۸ دستگاه جدید در شهرستان البرز توسعه خواهد یافت که مجموع دستگاه‌های دیالیزی این درمانگاه را به ۳۹ دستگاه خواهد رساند.

حجت الاسلام مجیدی خبر داد: بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفه استان جهت طرح‌های نهضت ملی مسکن، قانون جوانی جمعیت و قانون ایثارگری آماده‌سازی شده است. 

توزیع ۲۵۰۰ کیف، لوازم‌التحریر با ارزشی بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال بین نیازمندان، اهدای ۳۰۰ سری کمک جهیزیه با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریال به زوج‌های جوان نیازمند و همچنین درمان ۳ هزار ۲۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال و آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه بود که حجت الاسلام مجیدی به آن اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها