رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس پاکستان اعلام کرد؛

اسلام‌آباد الزامی به تبعیت از تحریم‌های غرب علیه ایران ندارد

حنا ربانی کهر،رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس پاکستان می‌گوید که این کشور الزامی ندارد که از تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران پیروی کند.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۵۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حنا ربانی کهر،رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس پاکستان می‌گوید که این کشور الزامی ندارد که از تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران پیروی کند.

حنا ربانی کهر، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس پاکستان در گفت‌وگویی تلویزیونی در اسلام‌آباد، با انتقاد شدید از تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران، گفت که اسلام‌آباد الزامی به تبعیت از این تحریم‌ها ندارد.

ربانی با اشاره به اینکه جبهه غرب به‌دنبال حفظ هژمونی دلار است، تاکید کرد که آن‌ها (غربی‌ها) تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کشور‌ها اعمال می‌کنند و این تحریم‌ها جنایت است.

وزیر خارجه پیشین پاکستان افزود: آن‌ها که پشت پرده این تحریم‌ها علیه ایران هستند، سایر کشور‌ها را از طریق فشار سیاسی و اقتصادی به تبعیت از تحریم‌های یکجانبه وادار می‌کنند.

رئیس کمیسون روابط خارجی مجلس پاکستان تصریح کرد: سازمان ملل یا سایر نهاد‌های چندجانبه، علیه ایران تحریم اعمال نکرده‌اند بلکه این تحریم‌ها یکجانبه و ماهیت آن اقتصادی است که مشکلات کشور‌ها از جمله پدیده فقر را عمیق‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: معتقدم که کشورم الزامی برای تبعیت از این تحریم‌های یکجانبه ندارد، اما قدرت‌های بزرگ از ابزار‌های سیاسی و اقتصادی برای به کرسی نشاندن حرف‌شان استفاده می‌کنند. تحریم‌های یکجانبه اقتصادی به طور مستقیم مردم و به ویژه فقرا را تحت الشعاع قرار می‌دهد و بنابراین معتقدم که این اقدامات جنایت است.

آمریکا صرف نظر از اعمال تحریم‌های گسترده یکجانبه علیه تهران به بهانه‌های مختلف، طی چند دهه اخیر در شورای امنیت سازمان ملل نیز از حق «وتو» علیه ایران استفاده و سایر اعضا را به تبعیت از تحریم‌های یکجانبه وادار می‌کند.

پس از توافق ایران و پنج قدرت جهانی در سال ۲۰۱۵ و امضای توافق «برنامه جامع اقدام مشترک/ برجام»، تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در ۱۶ژانویه ۲۰۱۶ برداشته شد. با این حال، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، او هشتم مه ۲۰۱۸ به طور یکطرفه از این توافق خارج شد و تحریم‌های یکجانبه علیه تهران را دوباره اعمال کرد. جو بایدن، جانشین وی نیز سیاست فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها