مجموعه شعر کفش‌های خالی رونمایی شد

مراسم رو‌نمایی از کتاب کفش‌های خالی اثر امیرحسین کفاشان با حضور اعضای انجمن سعدی خوانی، جمعی از شاعران و علاقمندان به هنر و ادب فارسی در خانه فرهنگ اداره ارشاد اسلامی بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۲۳

جام جم آنلاین - خوزستان، مراسم رو‌نمایی از کتاب کفش‌های خالی اثر امیرحسین کفاشان با حضور اعضای انجمن سعدی خوانی، جمعی از شاعران و علاقمندان به هنر و ادب فارسی در خانه فرهنگ اداره ارشاد اسلامی بهبهان برگزار شد.

 

در این مراسم که با استقبال جمعی از هنردوستان برگزار شد کتاب کفش‌های خالی دومین مجموعه شعر امیرحسین کفاشان رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

 

استاد حمد اله رجایی بهبهانی دبیر انجمن سعدی خوانی شهرستان در صحبت‌های خود ضمن تحسین شاعرافزود: امیرحسین اگر قدم‌های خودش را درست بردارد و خودش را متوقف نکند آینده را از آن خود خواهد کرد.

 

مهدی شجاعی رئیس اداره ارشاد اسلامی بهبهان نیز با اشاره نقش پر رنگ امیرحسین کفاشان، به تحرک و پویایی وی در برگزاری اکثر رویدادها ومناسبت‌های شهرستان اشاره کرده و روحیه همکاری و همیاری وی برای فعالیت‌های گروهی را ستوده و گفت: هم اکنون ما شاهد هستیم که شهرستان بهبهان به پشتوانه نقش مؤثر و ماندگار جامعه ادبی خود در حوزه خلق رویدادهای فاخر هنری و خلق آثار ادبی هم اکنون در استان سرآمد دیگر شهرها است.

 

شجاعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دهه 80 و نبود مؤسسات انتشارات در شهرستان، معضلات و مشکلات هنرمندان برای چاپ آثارشان اشاره کرده و ضمن خیرمقدم به انتشارات سلمان حاجوی برای ورود به عرصه نشر، از پافشاری مدیر این انتشارات برای تأیید اسم سلمان که یادآور برادر شهید وی بوده تقدیر کرده و ادامه داد:خوشحالیم دوست ما که فردی بهبهان دوست و فرهنگ‌دوست است سکان این عرصه را به دست گرفته و در کنار ورود به میدان نشر هم‌زمان با هزینه شخصی مشغول به گردآوری و در دسترس عموم قراردادن اسناد تاریخی بهبهان در سایت انتشارات برای علاقمندان و پژوهشگران این مرزوبوم است.

 

شعرخوانی الهام صادقی و حسین مشتهی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

پس از شعرخوانی‌ها امیرحسین کفاشان مؤلف کتاب به اهمیت نقش شعر در جامعه امروز و این که چرا شعر شاعران امروز تلخ است پرداخت و گفت:در جهانی که انسان روزبه‌روز تنهاتر می‌شود شعر و ادبیات نیاز جامعه‌هاست چرا که مخاطب امروز در شعر به دنبال هم‌صحبت و هم‌درد می‌گردد.

 

یوسف حاجوی مدیر انتشارات سلمان حاجوی نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: سعی می‌کنیم با حداقل‌ها، تا جایی که امکان‌پذیر باشد از نویسندگان و شاعران شهر حمایت لازم را انجام بدیم و طی کوتاه‌ترین زمان با چاپ کتاب‌های هم ارزان و هم باکیفیت، اعتماد شاعران و نویسندگان شهرمان رو جلب کنیم و برای حمایت از چاپ کتاب هنرمندان بهبهانی، کلیه هزینه‌ها رو بر عهده می‌گیریم تا کتاب چاپ و به بازار عرضه شود و بعد از ورود کتاب به بازار، مؤلف هزینه‌های انجام‌شده را به‌صورت یک وام کاملاً قرض‌الحسنه و بدون ریالی سود پس از فروش کتاب به ما طی نهایتاً یک پروسه چند‌ماهه برگشت بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها