پیش بینی برداشت ۱۲ هزار تن خرما از نخلستان های استان یزد

یزد- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می شود از سطح زیرکشت ۲ هزار هکتاری استان حدود ۱۲ هزار تن خرما برداشت شود.
کد خبر: ۱۴۷۲۵۲۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدعلی حاتمی زاده ضمن بیان اینکه ۸۰ درصد سطح زیر کشت خرمای استان در شهرستان بافق است، اظهار داشت: متوسط عملکرد استان در تولید خرما ۶ تن و صد کیلو گرم در هکتار بوده که مهمترین ارقام آن شامل کبکاب، پیارم، مضافتی، زاهدی و بذری میشود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان و نیز مجاورت با استانهایی با تولید بالای خرما راه اندازی واحدهای فرآوری محصولات خرما و صادرات، علاوه بر چشم انداز استان برای افزایش سطح زیرکشت و استفاده از ارقام اصلاح نژادی می تواند به اشتغال، مهاجرت معکوس و ارزآوری کمک کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد  گفت: شهرستانهای بافق، اردکان و میبد به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت خرما را به خود اختصاص داده که با برنامه ریزی های انجام شده، سطح زیر کشت استان و درپی آن کاشت ارقام گوناگون و پر تولید افزایش خواهد یافت.

حاتمی زاده خاطرنشان کرد: وجود خرما در رژیم‌های غذایی می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین سالم برای شیرین‌کننده‌های مصنوعی بوده و باعث تسریع روند لاغری شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر محتوای بالای فیبر خرما موجب افزایش احساس سیری، کنترل سطح قند خون، بهبود عملکرد روده‌ها و کاهش یبوست‌های ناشی از رژیم‌ها خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها