تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه

وزارت خزانه داری آمریکا امروز ۱۰ فرد، ۶ نهاد و ۴ کشتی در ایران و روسیه را به بهانه واهی ارسال موشک از سوی تهران برای مسکو تحریم کرد.
کد خبر: ۱۴۷۲۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه تحریم‌های جدیدی را در رابطه با روسیه و ایران وضع کرد.

وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام کرد: که امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) ۱۰ فرد حقیقی و ۴ کشتی در ایران و روسیه را هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

آنطور که در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، بهانه واشنگتن از این اقدام ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران برای روسیه رسانه‌ای شده است؛ این در حالیست که ایران و روسیه قویاً ارسال هرگونه تسلیحات از سوی تهران برای مسکو را رد کرده‌اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص ادعا شده است: امروز، در واکنش به حمایت‌های نظامی مداوم ایران، از جمله تحویل اخیر موشک‌های بالستیک به روسیه برای جنگ در اوکراین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ فرد و ۶ نهاد مستقر در ایران را تحریم کرد.

بیانیه واشنگتن مدعی است: همچنین، ۴ کشتی به عنوان اموال مسدود شده که امکان تحویل قطعات تسلیحاتی و سیستم‌های تسلیحاتی ایران از جمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و موشک‌های بالستیک دوربرد (CRBM) را به روسیه می‌دهند. شناسایی شده‌اند.

این در حالیست که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بارها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است. رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملاً بی‌اساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها