سیروس دین‌محمدی: قلعه‌نویی را به آرامش دعوت کنند

بازیکنان وارد دعواها نشوند

تیم‌ملی امروز در دومین بازی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در دبی به مصاف امارات می‌رود، اماراتی که با پائولو بنتو متحول شده و اولین بازی خود را سه بریک ازقطر برده. آنها با این بردخارج ازخانه، هشدار جدی به رقبا دادند. سیروس دین‌محمدی بازیکن اسبق تیم‌ملی هم معتقد است باید سابقه بازی‌های ایران و امارات را به دست فراموشی سپرد چون دیگر فوتبال شبیه گذشته نیست.
کد خبر: ۱۴۷۲۰۵۳
 
آقا سیروس پیش‌بینی این است امشب بازی سختی مقابل امارات داشته باشیم. 
قطعا همین‌طور است. امارات در بازی اول موفق شد قطر را در دوحه سه بر یک ببرد. نیمه اول آنها خوب نبودند ولی نیمه دوم با تغییرات تاکتیکی متحول شدند و سه گل به قطر زدند. این یک زنگ خطر برای ما و تیم‌های دیگر گروه بود. قرار نیست مثل همیشه امارات را ببریم. در تاریخ‌مان یک بار به این تیم باخته‌ایم و بارها برده‌ایم ولی دیگر نباید به آمار توجه کرد. اصلا فوتبال به سمتی رفته که گذشته‌اش را باید فراموش کرد. تمام شد دورانی که راحت می‌شد به تیم‌ها گل زد؛ دورانی که ما به تیم‌هایی مثل مالدیو و لائوس گل‌های زیادی می‌زدیم. همین الان اگر با مالدیو بازی کنیم به‌سختی سه چهار گل می‌توانیم بزنیم. فوتبال همه جای دنیا پیشرفت کرده. نتایج روز اول را دیدید؟ بحرین، استرالیا را برد. کره از پس فلسطین برنیامد. اندونزی چقدر مقابل عربستان خوب بازی کرد و خطرناک بود. به خاطر همین ما باید گذشته‌مان را فراموش کنیم و فقط به حال فکر کنیم. 
 
امارات یک‌جورهایی همه را غافلگیر کرد. خود قطری‌ها که شوکه بودند. 
امارات مربی پرتغالی خوبی دارد. سال‌ها در کره کار کرده. فوتبال آسیا را خوب می‌شناسد. الان امارات هم می‌خواهد به جام‌جهانی صعود کند. شک نکنید تمهیدات زیادی دیده‌اند. امکانات‌شان عالی است، برعکس ما که یک زمین چمن خوب نداریم. امیدوارم در خانه آنها نتیجه بگیریم. یک نکته هم بگویم. شک نکنید خود قطر که قهرمان آسیاست، شوکه شده و می‌خواهد در ادامه قدرتمند‌تر ظاهر شود. خیلی کار سخت شده و باید مراقب باشیم. 
 
تیم‌ملی هم زیاد درگیر حواشی شده.
بله ولی یک نکته بگویم. حاشیه همیشه بوده. متاسفانه فوتبال ما با حاشیه عجین شده. چیزی که مهم است تیم ملی باید تمرکزش را حفظ و از حواشی دوری کند. بازیکنان و مربیان نباید اصلا خودشان را درگیر کنند. ما الان در کوران مسابقات هستیم. بازی‌ها فاصله زیادی ندارد و به خاطر همین باید فقط تمرکزمان روی کار باشد. ما الان تیم خوبی داریم، به شرطی که آرامش داشته باشند. فراموش نکنند و تیمی را دست‌کم نگیرند. ما به لحاظ نفری عالی هستیم ولی نیاز داریم که در زمین کنار هم قدرتمندتر باشیم. دوران راحت بردن در آسیا تمام شده و الان همه تیم‌ها قدرت گرفته‌اند. پیشرفت فوتبال دیوانه‌کننده بوده و دیگر تیم کوچک وجود ندارد. 

باید چه کرد که این حواشی ضربه نزند؟ به‌هر حال خود شما سال‌ها در تیم‌ملی بودید و با چنین جوی آشنا هستید. 
نقش کادر فنی خیلی مهم است. باید این حواشی کنترل شود.رسانه‌ها هم کمک کنند. این تیم ملی کشورمان است وبه هر حال موفقیتش به نفع همه ماست. فرمول عجیب و غریبی برای گذر از این حواشی وجود ندارد جز این‌که کار کنیم ودر آرامش باشیم. مشاوران امیر قلعه‌نویی هم باید او را بیشتر دعوت به آرامش کنند و البته کمک حال او باشند تا حواشی کنترل شود. 
 
حرف عده‌ای این است که تیم ملی باید عین آب خوردن به جام جهانی برود. بازیکنان اما چنین اعتقادی ندارند. خود قلعه‌نویی هم ابتدا گفت به جام جهانی می‌رویم ولی الان به نظر فهمیده کار سخت است. 
معلوم است که راحت نمی‌توانیم به جام‌جهانی برویم. من اول بحث هم گفتم.تیم ضعیف دیگر نداریم. مقدماتی جام جهانی باهر تورنمنت دیگری فرق دارد. ببینید قطر دو بار متوالی قهرمان آسیا شده ولی نتوانسته در انتخابی مقدماتی جام جهانی موفق باشد.دوره قبل هم چون میزبان بود، حضور داشت.چطور می‌شود این تیم درجام ملت‌ها این‌قدر خوب است ولی در مقدماتی نمی‌تواند موفق باشد؟ چون اینجا شرایط فرق دارد. مسابقات تورنمنتی نیست و تیم‌ها وبازیکنان مدام شرایط‌شان عوض می‌شود.بنابراین ثبات مهم‌ترین چیز است. 
 
مهدی طارمی بعد از بازی قرقیزستان مصاحبه تندی کرد و ناراحت بود. به نوعی حرف دیگر بازیکنان را زد. چه توصیه‌ای برای ملی‌پوشان دارید؟ 
آنها که نیاز به توصیه من ندارند. خودشان با‌تجربه هستند. تورنمنت‌های زیادی رفته‌اند. درهر جوی فوتبال بازی کرده‌اند.برای آنها هم توصیه خاصی ندارم جز این‌که تمرکز کنند و وارد یک‌سری دعواهاوحواشی نشوند.هیچ‌چیز مثل حواشی و عدم تمرکز، فوتبالیست را خراب نمی‌کند. به تیم هم ضربه می‌زند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها