دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد:

شهادت افزون بر ۱۱ هزار دانش‌ آموز در غزه از آغاز جنگ

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه شهادت بیش از ۱۱ هزار دانش‌ آموز در غزه از آغاز جنگ تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه این باریکه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته، ۷۵۰ نفر از کارکنان مراکز آموزشی در این باریکه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

دفتر مذکور اشاره کرد در حملات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز فلسطینی شهید شده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین همچنین اعلام کرد: اشغالگران اسرائیل ۱۲۰ مدرسه و دانشگاه را به کلی تخریب کردند و به ۳۴۰ دانشگاه و مدرسه دیگر نیز خسارت وارد شده است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: تجاوز اشغالگران به بخش آموزش و تعلیم فلسطین، جنایتی صهیونیستی است که موفق به محو هویت ملت ما و از بین بردن حقوق ملی آنها نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها