برداشت 98 هزار تن مرکبات در سیمرغ
مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ پیش بینی کرد؛

برداشت 98 هزار تن مرکبات در سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی بابل پیش‌بینی کرد؛

برداشت 36 هزار تن نارنگی در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید بیش از 36 هزار تن نارنگی در باغات بارور این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۶۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، محسن آهنگری با بیان اینکه سطح درخت بارور نارنگی شهرستان بابل یک هزار و 308 هکتار و و غیر بارور 57 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 36 هزارتن نارنگی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره باینکه کیفیت میوه برای برداشت بستگی به مواد جامد محلول و اسیدیته میوه دارد، افزود: معمولاً نارنگی ها با دست برداشت می شوند، کیفیت میوه در این مرحله بستگی به میزان آسیب و زخم در حین برداشت دارد، در این مرحله  نیاز به دقت زیادی است، بنابراین برداشت با قیچی نوک گرد مانع این آسیب می شود.

به گفته این مسئول نارنگی ها باید با دقت بیشتری نسبت به سایر مرکبات تا رسیدن به مصرف کننده حمل شوند، استفاده از روش های مناسب برداشت تاثیر زیادی در جلوگیری ضایعات پس از برداشت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل در خاتمه یاد آور شد: رعایت برخی نکات کلیدی از جمله وجود کارگران ماهر، استفاده از دستکش در زمان برداشت، حمل میوه های برداشت شده بلافاصله پس از برداشت به فضای سرپوشیده، انبار یا سردخانه، خود داری از قرار دادن محصول برداشتی در محوطه باغ به دلیل تابش مستقیم آفتاب، نوسانات آب و هوایی و احتمال بارندگی و ... در زمان برداشت متضمن کاهش ضایعات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها