تازه‌ترین آمار شهدای غزه و کرانه باختری؛ ۴۱ هزار و ۵۰۱ شهید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا این لحظه ۴۰ هزار و ۸۱۹ نفر در غزه و ۶۸۲ نفر در کرانه باختری به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۴۷۱۳۴۶
تازه‌ترین آمار شهدای غزه و کرانه باختری؛ ۴۱ هزار و ۵۰۱ شهید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار علیه غیرنظامیان در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۳۳ نفر شهید و ۶۷ تن دیگر مجروح شدند.
 
با احتساب این شهدا، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۰ هزار و ۸۱۹ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند و ۹۴ هزار و ۲۹۱ نفر دیگر مجروح شدند.
 
وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که از روز چهارشنبه گذشته و در پی آغاز عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ۳۰ فلسطینی شهید و تقریبا ۱۳۰ نفر دیگر مجروح شدند.
 
طبق گزارش این وزارت از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۶۸۲ فلسطینی در کرانه باختری شهید و ۵۷۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.
 
مجموع شهدای غزه و کرانه باختری تا لحظه انتشار این خبر، ۴۱ هزار و ۵۰۱ نفر و شمار مجموع مجروحان این دو بخش از سرزمین‌های فلسطینی ۹۹ هزار و ۹۹۱ تن در اثر جنگ نسل کشی علیه فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است.
 
نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی از روز چهارشنبه گذشته به طور متوالی عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق مختلف کرانه باختری را آغاز کردند و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه را شهید و یا بازداشت کردند.
 
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.
 
با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها