پیگیری ایجاد مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در بندرعباس
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در جلسه شورای اجتماعی استان هرمزگان اشاره کرد:

پیگیری ایجاد مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در بندرعباس

مبلغ وام اجاره مسکن، تعداد اقساط و شرایط دریافت آن در سال جاری تشریح شد

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: وام اجاره مسکن برای حمایت از مستاجرانی است که با چالش مالی برای تامین ودیعه مسکن مواجه بودند، تا بتوانند گوشه‌هایی از مشکلات خود را به واسطه آن حل کنند.
مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: وام اجاره مسکن برای حمایت از مستاجرانی است که با چالش مالی برای تامین ودیعه مسکن مواجه بودند، تا بتوانند گوشه‌هایی از مشکلات خود را به واسطه آن حل کنند.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۵۲

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: وام اجاره مسکن برای حمایت از مستاجرانی است که با چالش مالی برای تامین ودیعه مسکن مواجه بودند، تا بتوانند گوشه‌هایی از مشکلات خود را به واسطه آن حل کنند.

مجید سلحشور با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: وام ودیعه طرحی است برای کسانی که قصد اجاره کردن مسکن دارند اما تأمین هزینه مبلغ ودیعه مسکن برایشان دشوار است از این رو با ارائه مبلغی به متقاضیان نسبت به تأمین این مبلغ کمک می شود.

وی در تشریح اولویت پرداخت وام اجاره مسکن افزود: زنان سرپرست خانوار، کارگران، کارمندان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، خانواده‌های پرجمعیت، زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند از جمله افرادی هستند که در این طرح دارای اولویت می باشند.

سلحشور در تشریح جزئیات ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن اظهار کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام تسهیلات کمک ‌ودیعه باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن saman.mrud.ir مراجعه و از میان گزینه‌های وب‌سایت گزینه‌ی ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه را انتخاب نمایند.

وی ادامه داد: در‌صورتی‌که شرایط آنها تأیید شود، به شعبه‌ مدنظر معرفی و با مراجعه و تشکیل پرونده شرایط پرداخت فراهم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به اینکه چه کسانی مشمول دریافت وام ودیعه مسکن می‌شوند اشاره و بیان کرد: تسهیلات ودیعه مسکن به افراد متأهل یا سرپرست خانواده و نیز زنان مجرد بالاتر از ۳۵ سال؛ افراد مطلقه دارای فرزند و مردان مجرد ۴۵ سال به بالا، افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی با حداقل ۲۰ سال سن که سازمان بهزیستی معرفی‌شان کرده باشد؛ افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تاریخ قرارداد اجاره باید تا پایان زمان ثبت‌نام برای وام بوده و اگر بعد از این زمان باشد، تعلق نمی‌گیرد همچنین قرارداد اجاره باید به‌صورت رسمی تنظیم یا در سامانه ایران املاک ثبت شده و کد رهگیری داشته باشد، متقاضی و همسرش نباید هیچ‌کدام صاحب خانه یا زمین مسکونی بوده در‌ضمن باید بتوانند با مدارکی مثل گواهی تولد و جواز کسب و سابقه پرداخت بیمه درمان سکونت ۵ سال خود را در شهر مورد تقاضا اثبات کنند.

سلحشور به مدارک مورد‌نیاز دریافت وام ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: مدارک اصلی غیر از شناسنامه و کارت ملی، اجاره‌نامه ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات است که باید در سامانه بارگذاری شوند.

سلحشور تاکید کرد: بستر لازم برای موجرین و مستأجران در سامانه املاک و مستغلات ایجاد شده و می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرار داد اجاره و اخذ کد رهگیری در سامانه به آدرس اینترنتی (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه و اقدام کنند.

وی در پایان به میزان اقساط و نرخ بهره وام ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: با فرض پایبندی بانک‌ها به نرخ سود ۱۸ درصد، چگونگی پرداخت اقساط این وام نیز بستگی به شهر محل پرداخت این تسهیلات به وام‌گیرنده دارد، اقساط وام درکلان‌شهرها که مبلغ آن، ۱۵۰ میلیون تومان است، (شهر بندرعباس) مبلغ قسط ماهیانه 3 میلیون ۸۱۰ هزار تومان است، اما در سایر مناطق شهری، ۱۰۰ میلیون تومان با قسط ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است، در روستاها نیز یک وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی با ماهانه اندکی بیش از یک‌میلیون تومان پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن، پنج ساله است.

گفتنی است؛ تاکنون در هرمزگان ۴۱ هزار و ۴۲۴ نفر برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه طرح های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از بین این تعداد متقاضی، ۱۹ هزار و ۷۴۹ نفر حائز شرایط شناخته شده و ۷ هزار و ۱۵۷ نفر نیز تسهیلات اجاره مسکن دریافت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها