آمریکا علیه یمن از تسلیحاتی استفاده می‌کند که برای شکست چین کافی‌ است!

نیرو‌های مسلح یمن از نوامبر ۲۰۲۳، با هدف فشار بر رژیم مورد حمایت آمریکا برای متوقف کردن نسل‌ کشی در غزه، حدود ۱۹۰ کشتی را هدف قرار داد که آخرین آن کشتی سونیون با پرچم یونان بود.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، برای درک این دستاورد معجزه‌آسای یمنی، باید به خاطر داشت که تحریم اعمال‌شده توسط نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی با توجه به حضور ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا بیش از دو سوم توان نظامی‌اش را به مدت ۹ ماه برای مقابله با یمنی‌ها به خدمت گرفت. بلکه انگلیس نیز حملات شدید بسیاری را به سرزمین‌های یمن انجام داد تا از حمایت یمنی‌ها از برادران خود در غزه جلوگیری کند و اجازه دهد بنیامین نتانیاهو بدون هیچ‌گونه مزاحمتی به نسل‌ کشی خود علیه فلسطینیان ادامه دهد.

- رسوایی آمریکا، کشور مدعی «ابر قدرت جهان»! این بود که علی‌رغم ارسال ناو‌های هواپیمابر روزولت و لینکلن از اقیانوس آرام برای پیوستن به ناو‌های هواپیمابر فورد و آیزنهاور، در بازدارندگی مقابل یمن ناکام ماند. واشنگتن باوجود به‌کارگیری یک‌سوم توان نظامی خود، هزینه کردن یک میلیارد دلار مهمات کمیاب و هواپیما‌های بدون سرنشین برای سرنگونی موشک‌های یمنی‌ها و بمباران یمن نتوانست صنعا را از حمایت از غزه منصرف و به رژیم تروریست نژادپرست اسرائیل کمک کند.

- مجله آمریکایی نشنال اینترست نیز چند روز پیش به این رسوایی آمریکایی به تفصیل اشاره کرد و نوشت: آیا تهدید یمن علیه ۱۴ درصد تجارت دریایی جهانی که از دریای سرخ می‌گذرد، این مساله که یک سوم ناو‌های هواپیمابر آمریکایی به این دریا اعزام شوند را توجیه می‌کند؟ آیا استفاده از تسلیحاتی که نیروی دریایی آمریکا برای بازدارندگی یا حتی پیروزی بر چین به آن نیاز دارد علیه یمن، توجیه‌پذیر است؟ آیا این پاسخ متناسب با منافع استراتژیک آمریکاست؟ پاسخ قطعا «خیر» است.

-این تحلیل حاکیست: علیرغم تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تهدید یمن، باب المندب همچنان بسیار خطرناک است و اگر تامین امنیت تردد دریانوردی در دریای سرخ را یکی از منافع حیاتی آمریکا بدانیم پس متوجه می‌شویم که استراتژی بایدن برای مقابله با این چالش نامناسب می‌باشد.

- ننگی که آمریکا به آن گرفتار شده ثابت کرد که این کشور در ۱۱ ماه جنایت علیه غزه، سهیم است در غیر این صورت ده‌ها میلیارد دلار خرج نمی‌کرد و حدود نیمی از نیروی نظامی خود را برای مقابله با یمن به منطقه اعزام نمی‌نمود و حداقل کاری برای پایان دادن به جنگ غزه انجام می‌داد، اما خدا خواست که آمریکا توسط رزمندگان غزه، یمن و محور مقاومت رسوا شود تا همه بدانند این کشور نه فقط دشمن اول، اصلی و واقعی، ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان، بلکه دشمن تمام بشریت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها