وزیر کشور: تاکنون دو میلیون زائر به کشور برگشته‌اند

وزیر کشور با اشاره به شرایط مناسب مرز خسروی، گفت: در تلاشیم تردد زوار از این مرز در طول سال ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، اسکندر مومنی، امروز(دوم شهریور) در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب مرز خسروی گفت: این مرز در دو سه سال گذشته بازگشایی شده و خوشبختانه طی این سال‌ها ترددها از این مرز روند صعودی داشته است.

وی با اشاره به تردد ۱۵ درصدی زوار اربعین از این مرز گفت: همین امر موجب شده از بار سنگین تردد زوار از مرزهای دیگر کاسته شود.

مومنی گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در ورود و خروج زوار از مرز خسروی نداشته‌ایم و توصیه این است زواری که خودروی شخصی ندارند، با توجه به امکانات خوب حمل و نقل عمومی در مرز خسروی در صورت امکان از این مرز به کشور برگردند.

مومنی با اشاره به خروج ۴۵۰ هزار زائر از این مرز گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار زائر از این مرز به کشور برگشته اند.

وزیر کشور پیش بینی کرد، میزان تردد از مرز خسروی تا پایان اربعین به حدود ۹۵۰ هزار نفر برسد.

مومنی از برنامه‌ریزی برای تردد زوار در طول سال از مرز خسروی خبر داد و افزود: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا کاروان‌های حج و زیارت در طول سال از این مرز عبور کنند.

وی افزود: این مرز از مزیت‌های بسیاری برخوردار است و در کنار زیرساخت‌های مطلوب، به دو پایتخت ایران و عراق نزدیک بوده و فاصله نزدیکی به شهرهای زیارتی کشور عراق دارد.

مومنی گفت: با توجه به زحمات بسیاری که در این مرز کشیده شده و استقبال خوب زوار از آن، بازدید خود از مرزهای اربعینی کشور را از مرز خسروی آغاز کرده ایم، چرا که این مرز شرایط مطلوبی داشته و با توجه به اینکه تنها دو سال است بازگشایی شده باید در اولویت بازدید و توجه قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به خروج ۳.۵ میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور گفت: تاکنون از این تعداد دو میلیون نفر به کشور برگشته اند.

مومنی با اشاره به بازگشت یک و نیم میلیون زایر در روزهای آینده گفت: از زوار درخواست داریم بازگشت خود را به بعد از اربعین موکول کنند تا فشار برگشت در مرزها نداشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها