درخواست‌ها در شورای امنیت سازمان ملل برای توقف جنگ غزه

طرف‌های بین‌المللی در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا خواهان توقف فوری جنگ در غزه شدند.
طرف‌های بین‌المللی در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا خواهان توقف فوری جنگ در غزه شدند.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در «نشست ماهانه شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه» از این شورا خواست مثل آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی درخواست کند که فورا به جنگ نسل کشی علیه مردم غزه پایان بدهد.

طبق گزارش المیادین، ریاض منصور تاکید کرد: هرگونه کارشکنی در تلاش‌های آنتونیو گوترش که خواهان واکسیناسیون فوری کودکان در نوار غزه شده است نشان دهنده قصد و نیت رژیم صهیونیستی برای نسل کشی مردم غزه است. در غزه که برای ۲۵ سال شاهد فلج اطفال نبوده است اکنون ۶۴۰ هزار کودک نیاز به واکسن فوری دارند.

نماینده فلسطین تاکید کرد: زمانی که موضوع درباره قتل فلسطینی‌ها است عدالتی وجود ندارد. چه با معامله و چه بدون آن توجیهی برای ادامه قتل غیرنظامیان توسط اسرائیل در غزه وجود ندارد.

همچنین نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به سرتاسر این منطقه تاکید کردند.

آنها نسبت به افزایش تنش‌های منطقه‌ای در صورت ادامه جنگ غزه هشدار دادند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در شورای امنیت نیز تاکید کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه‌ای که در ماه ژوئن صادر شد صرفا به جوهر روی کاغذ تبدیل شده‌اند.

وی گفت: ما درخواست نماینده آمریکا برای فشار بر حماس را در زمانی که خود اسرائیل با عقب نشینی از محور فیلادلفیا مخالف است، محکوم می‌کنیم. چرا آمریکا بر اسرائیل که از واشنگتن انواع سلاح‌ها را دریافت می‌کند فشار نمی‌آورد؟

وی تاکید کرد: ما از عدم درخواست شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه احساس ناامیدی می‌کنیم. این درحالی است که بیشتر اعضای شورای امنیت خواهان آتش بس فوری در غزه هستند. آمریکا به تسریع مذاکرات و تغییر وضعیت وعده داد اما وضعیت همچنان مثل قبل است.

عمار بن جامع، نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز گفت: کاری که اسرائیل در نوار غزه می‌کند صرفا تهدیدی برای امنیت منطقه نیست بلکه تهدیدی درباره شیوع بیماری‌های مسری به ویژه بعد از هدف قرار گرفتن بیمارستان‌ها است.

وی بر لزوم واکسیناسیون فوری کودکان غزه و اجرای فوری قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد و گفت: اسرائیل هر فرصتی را برای تشکیل کشور فلسطین از بین می‌برد. فاجعه غزه ممکن است در کرانه باختری تکرار شود. جامعه بین‌المللی نباید در برابر اقدامات اسرائیل ساکت بماند.

نماینده چین در سازمان ملل نیز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در قتل و شهرک سازی در غزه و کرانه باختری از تمام حد و مرزها عبور کرده است.

وی بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه و اجرای راه حل تشکیل دو دولت تاکید کرد.

تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز در این نشست تاکید کرد طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین برای اولین بار از ۲۵ سال پیش مواردی از فلج اطفال در نوار غزه مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: در حالی که نگاه جامعه بین‌المللی به غزه است کرانه باختری به منزله یک بشکه باروت از خشونت و تنش در سایه حملات اسرائیل به اردوگاه‌های آوارگان است.

وی تاکید کرد: بعد از بیش از ۳۰۰ روز از جنگ غزه توافق آتش بس و آزادی اسرا یک امر ضروری برای صلح و امنیت منطقه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها