ربودن شریک برای اخاذی ۲۰۰میلیارد تومانی رمزارز

مردی که در شراکت رمزارز با مردی اختلاف پیدا کرده بود با اجیر‌کردن پلیس‌های قلابی او را ربود و به نزدیکی مرز برد تا از خانواده‌اش ۲۰۰میلیارد تومان اخاذی کند، اما ناکام ماند.
کد خبر: ۱۴۷۰۰۰۷
 
ربودن شریک برای اخاذی ۲۰۰میلیارد تومانی رمزارز
به گزارش خبرنگارجام‌جم، ششم مرداد امسال مردی با حضور در دادسرای جنایی تهران شکایت کرد پسر جوانش از سوی افرادی ربوده شده و جانش در خطر است‌. پرونده با دستور قضایی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و شاکی در اظهاراتش گفت‌: سه روز قبل پسرجوانم خانه را ترک کرد و به محل کارش رفت و دیگر بازنگشت و تلفن‌همراهش خاموش بود. مردی با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی‌اش باید سه میلیارد تومان به حسابش واریز کنیم و تهدید کرد اگرپای پلیس به ماجرا باز شود پسرم را به قتل می‌رساند. ماموران با تحقیق از همکاران مرد ربوده‌شده متوجه شدند او ساعت۱۵ سوار خودروی شخصی‌اش راهی خانه شده و دیگر از او خبری ندارند.ماموران فیلم دوربین‌های مداربسته مسیر محل کار تا خانه را بازبینی کردند تا این‌که در مسیر خودروی سمندی را دیدند که مقابل خودروی فرد ربوده شده توقف کرده و سرنشین آن، کارتی به او نشان داده و بعد او را با خود برده بود. معلوم شد پلاک خودروی آدم‌ربایان جعلی بوده و بررسی‌های بیشتر نشان داد، ربایندگان از نقطه صفر مرزی در جنوب‌شرقی کشور واتس‌اپی با خانواده شاکی حرف زده و صدای فریاد و کمک‌خواهی گروگان را برایشان پخش کردند و مبلغ درخواستی رمزارزی خود را معادل ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند. ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مردی به نام شاهین ۴۷ ساله با مرد ربوده شده در زمینه سرمایه‌گذاری در رمزارز فعالیت داشته، اما از چند ماه قبل با هم دچار اختلاف شده بودند. او به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام رد وی در یکی از شهرستان‌های استان فارس به دست آمد و چند روز پیش ماموران به آنجا اعزام شده و وی بازداشت شد.
متهم در تحقیقات گفت‌:با گروگان در اینستاگرام آشنا شده و شریک شدیم. ما مخزن‌دار رمزارز بودیم‌. سود خوبی هم به‌دست آوردیم. این اواخر سود بیشتری نصیب او شده بود و برای گرفتن آن، تصمیم به گروگانگیری گرفتم. افرادی را برای ربودن او اجیر کردم. آنها طبق نقشه‌ام خود را پلیس جا زدند و بعد از آدم‌ربایی،گروگان رابه شهری مرزی درجنوب غربی کشورمنتقل کردند،اما در اخاذی ناکام ماندیم. 
با اعتراف این مرد، همدستانش از ترس دستگیری گروگان را سوار اتوبوس کرده و راهی تهران کردند. گروگان بعد از ۲۷روز اسارت نجات یافت و به خانه بازگشت.
سرهنگ کار‌آگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با ناکامی متهمان در این اخاذی، تحقیقات برای دستگیری آدم‌رباهای فراری ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها