ترویج فرهنگ ایثار وفداکاری  لازمه  حفظ هر تمدن و جامعه است
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان:

ترویج فرهنگ ایثار وفداکاری لازمه حفظ هر تمدن و جامعه است

بازدید سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان از موکب خادم الحسین(ع) روستای بوچیر

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در سفر به شهرستان پارسیان از موکب خادم الحسین(ع) که به همت کانون فرهنگی هنری آل طه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای بوچیر شهرستان پارسیان راه اندازی شده است، بازدید کرد.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در سفر به شهرستان پارسیان از موکب خادم الحسین(ع) که به همت کانون فرهنگی هنری آل طه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای بوچیر شهرستان پارسیان راه اندازی شده است، بازدید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۹۷

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در سفر به شهرستان پارسیان از موکب خادم الحسین(ع) که به همت کانون فرهنگی هنری آل طه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای بوچیر شهرستان پارسیان راه اندازی شده است، بازدید کرد.

اسلام خواجه یی در حاشیه بازدید از این موکب با علی یزدان پناهی مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه و مسئول موکب خادم الحسین(ع) دیدار و گفتگو کرد. وی ضمن قدردانی از خدمات مطلوب ارائه شده در این موکب، گفت: خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در این موکب ها لیاقت و شایستگی می خواهد که خداوند نصیب شما و سایر اهالی روستای بوچیر کرده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: کانون فرهنگی هنری آل طه در زمینه راه اندازی موکب در مسیر زوار استان های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و حتی زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان پیشگام است.

وی افزود: خدمت رسانی به زوار اربعین در این موکب بسیار خوب بوده است و ثواب خدام مواکب کمتر از زائر اربعین حسینی نیست و مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قدردان خادمین موکب هاست.

علی یزدان پناهی مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه روستای بوچیر نیز با اشاره به اینکه موکب خادم الحسین(ع) از سال 1395 و با امکاناتی حداقلی در مسیر زوار اربعین راه اندازی شد، گفت: زوار را در سال های نخست به علت محدودیت فضا در زیر درختان سایه دار با پنکه دستی اسکان می دادیم که امروز با کمک مردم شرایط اسکان مناسب و آبرومندی فراهم شده است.

وی ضمن گلایه از کم توجهی ادارات، نهادها و صنایع به موکب روستای بوچیر، اذهان کرد: موکب تا پارسال فقط 2 کولر آبی داشت که شرایط برای اسکان زائر مناسب نبود و کولری به قیمت 68 میلیون تومان از محل کمک های مردمی خریداری کردیم که هنوز چند قسط آن باقی مانده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه روستای بوچیر افزود: موکب خادم الحسین(ع) روستای بوچیر امسال از چهارم ماه صفر شروع به کار کرده و روزانه به بیش از 500 زائر خدمات فرهنگی، پذیرایی و اسکان ارائه می کند و 2 روز بعد از اربعین برپاست.

وی با بیان اینکه پذیرایی در سه وعده صبح ها از نماز صبح تا ساعت 8، ظهر بعد از نماز تا ساعت 16 و شب نیز بعد از نماز مغرب و عشا تا 2 بامداد انجام می شود، اضافه کرد: بانوان روستا در موکب نان محلی پخت می کنند و از آن برای صبحانه و میان وعده زوار استفاده می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها