نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد:

پاسخ ایران به اسرائیل در زمانی خواهد بود که کمترین احتمال را می‌دهد

احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است، از زمین متحیّر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.
کد خبر: ۱۴۶۹۸۰۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در باره زمان پاسخ تهران به رژیم اسرائیل در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه راداراست، از زمین متحیر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.

بنابراین گزارش، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل سه‌شنبه شب به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران تعمداً تا مشخص شدن نتیجه گفتگو‌های آتش‌بس در غزه، پاسخ به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخته است، گفت: «پاسخ ایران باید دو نتیجه مشخص داشته باشد. نخست، باید متجاوز را به دلیل ترور و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند. دوم، باید قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی شدید رژیم را به همراه داشته باشد تا از تکرار هرگونه تجاوز در آینده جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین پاسخ ایران باید از یک اثر سلبی احتمالی تاثیرگذار بر آتش‌بس (غزه) احتمالی اجتناب کند. احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه راداراست از زمین متحیر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه (۱۰مرداد) که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، از سوی رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها