لانه عنکبوت؛ ناامن‌تر از همیشه

سرزمین‌های اشغالی هیچ‌گاه جای امنی برای اشغالگران نبود؛ صهیونیست‌ها در طول چند دهه گذشته با تبلیغات دروغین و اعمال سانسور شدید بر رسانه‌ها این‌گونه جا انداخته بودند که هیچ‌چیز نمی‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد، اما پس از عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر، واقعیت برای همه آشکار شد و بنای پوشالی که اسرائیل ساخته بود فرو ریخت.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۷۱
 
دراین مدت حجم آسیب‌پذیری‌های اسرائیل آن‌قدر زیاد بوده که دیگر با هیچ سانسور وبگیر و ببندی نمی‌شود آن را مخفی کرد و همین مسأله باعث شده تا اشغالگران، نگران از آینده خود به فکر چاره بیفتند. اما این چاره‌اندیشی دیرهنگام در شرایطی انجام شده که سایر کشورها نیز با علم به ناامنی سرزمین‌های اشغالی، تدابیری اندیشیده‌اندکه می‌تواند برای صهیونیست‌ها مشکل‌ساز باشد. در همین زمینه می‌توان به تعلیق تمامی پروازهای رفت وبرگشتی خطوط هواپیمایی آمریکا به تل‌آویو تاآوریل سال۲۰۲۵ میلادی اشاره کرد. براساس گزارش آناتولی، این اقدام در سایه تشدید تنش‌های منطقه‌ای ناشی از جنگ اسرائیل در غزه صورت گرفته که تا‌کنون بیش از ۴۰ هزار کشته و ۹۲هزارمجروح برجا گذاشته است. خطوط آمریکایی جزئیات بیشتری درباره این تصمیم خود اعلام نکرده، اما از زمان شهادت اسماعیل هنیه در تهران و ترور فواد شکر از فرماندهان حزب‌ا... در جنوب بیروت، سایه تهدید بر سر رژیم صهیونیستی از سوی محور مقاومت نگرانی‌های زیادی را در زمینه امنیت حریم رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. طی دو هفته گذشته دست‌کم ۲۰ خط هواپیمایی خارجی پروازهای رفت و برگشتی خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
 
پزشکان و استادان دانشگاه‌ها در حال خروج از فلسطین اشغالی
در همین حال یک پروفسور اسرائیلی با اشاره به موج گسترده مهاجرت در فلسطین اشغالی می‌گوید مقامات اسرائیلی باید کاری بکنند و جلوی مهاجرت را بگیرند. آهارون چیخانور طی نشستی درشهرک«نیر عوز»(جنوب سرزمین‌های اشغالی) افزود: «پزشکان ارشد دارند از بیمارستان‌ها ناپدید می‌شوند. دانشگاه‌ها به‌سختی می‌توانند اعضای هیأت علمی در رشته‌های حیاتی استخدام کنند.» 
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت درگزارشی با استناد به سخنان این پروفسور اسرائیلی به موج بزرگ مهاجرت نیروهای مشاغل مهمی مانند پزشکی، مهندسی و تدریس در دانشگاه‌های اسرائیلی پرداخته است. آهارون چیخانور می‌گوید: «زمانی که ۳۰ هزار نفر از این افراد اسرائیل را ترک کنند، دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت!» منابع اسرائیلی طی ماه‌های گذشته خبر داده‌اند که هزاران نفر از شهرک‌نشینان به دنبال وقوع جنگ در اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند. وبگاه اسرائیلی والا، ماه گذشته در این باره گزارش داد تنها هزاران اسرائیلی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و به کشور کانادا رفته‌اند. یدیعوت آحارونوت اشاره می‌کند که آهارون چیخانور در ادامه صحبت‌هایش ازسکوت اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل خشمگین می‌شود و به او می‌گوید: «پاشو و کاری بکن!» چیخانور ادامه می‌دهد:«بازگردانی اسرا هدف اصلی اسرائیل است. اگر صورت نگیرد، گره بنیادین میان جامعه، کابینه و ارتش از بین می‌رود و آن وقت هر مادر عبری خواهد فهمید که زندگی فرزندانش را به رهبرانی تقدیم کرده که فرزندان‌شان را به حال خود رها کرده‌اند.» اومی‌گوید:«موج مهاجرت عظیمی که اسرائیل شاهد آن است، مسأله ثانویه بعد از مسأله اسراست که باید جزو اولویت‌های کابینه قرار بگیرد.» این پروفسور اسرائیلی می‌افزاید: «نباید به اینانی که اسرائیل را ترک می‌کنند، تفاله انسان گفت، چراکه آنها می‌خواهند در جایی دموکراتیک و لیبرال و آزاد زندگی کنند و نه در جایی که کابینه قدرت را به‌زور در دست گرفته است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها