مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه؛

ثبت‌نام ۴۳ هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه «سماح»

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۳ هزار کرمانشاهی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۵۱

جام جم آنلاین؛ سعید کریمی خو ، با اشاره به الزامی بودن ثبت نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین، اظهارکرد: زائرین می‌توانند برای ثبت نام در این سامانه به آدرس http://samah.haj.ir مراجعه کنند. 

وی افزود: از زمان شروع ثبت نام‌ها در این سامانه تاکنون ۴۳ هزار کرمانشاهی برای شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده‌اند. 

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه همچنان فعال است، تصریح کرد: زائرین حتما پیش از شروع ثبت نام باید زمان دقیق رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه و مرز خروجی و ورودی خود را مشخص کرده و یکی از سه بسته بیمه‌ای را نیز انتخاب کنند. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت واحد راهنمایی زائرین و امور گمشدگان سازمان حج و زیارت در ایام اربعین، گفت: این واحدها در مرزها و در همه شهرهای زیارتی مستقر شده‌اند و وظیفه راهنمایی زوار و امداد گمشدگان را برعهده دارند. 

کریمی خو اضافه کرد: همچنین زائرین می‌توانند با نصب اپلیکیشن «همیار اربعین» روی گوشی‌های همراه خود نقشه و اطلاعات دقیقی را از اماکن مذهبی و شهرهای زیارتی در کشور عراق و موکب‌های مسیر بدست آورند. 

وی تاکید کرد: در این اپلیکیشن امکان ثبت افراد و اشیاء گمشده نیز وجود دارد و زائرین گمشده می‌توانند از این طریق همدیگر را پیدا کنند. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در پایان ضمن توصیه به زائرین اربعین حسینی برای تردد از مرز خسروی، گفت: باتوجه به امکانات و زیرساخت‌های مطلوب این مرز، خنک‌تر بودن دمای هوا، تردد راحت و روان و نیز مسیر ارتباطی مناسب به زائرین توصیه می‌کنیم که از این مرز تردد کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها