انجمن خیرین میراث فرهنگی هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد

انجمن خیرین میراث فرهنگی هرمزگان به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
انجمن خیرین میراث فرهنگی هرمزگان به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۴۹

هرمزگان-جام جم انلاین-انجمن خیرین میراث فرهنگی هرمزگان به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد. 

فریدون فعالی مشاور قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه 29 مردادماه 1403 در آیین افتتاح رسمی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی هرمزگان هدف از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی را  ایجاد زمینه مشارکت خیرین میراث‌فرهنگی در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مشارکت خیرین به‌منظور جلب و جذب سرمایه معنوی و مادی برای حفظ مرمت و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت های تاریخی فرهنگی، میراث طبیعی ثبت‌شده، مشارکت درراه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی از دیگر اهداف این انجمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از توان و تجربیات فنی صاحب‌نظران، ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، تأمین هزینه‌های مرمت، برگزاری نشست ها، همایش‌ها و … در دستور کار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی قرار دارد.

فعالی افزود: حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی وظیفه همه مردم است و تنها به عهده میراث‌فرهنگی نیست و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی برای مشارکت مردم در حفظ مواریث فرهنگی است.

مشاور قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: از انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم تا به نتیجه برسد و بعد سکان را به دست اعضای انجمن می‌دهیم.

اعضای انجمن خیرین افراد تأثیرگذار در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هرمزگان هستند

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان، افراد تأثیرگذار در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی توسعه‌ای و ارتباط تنگاتنگی و استحکام‌بخشی بین دولت و بدنه اجتماعی دارند.

وی بابیان اینکه اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی حلقه واسط بین جامعه خیرین هستند، افزود: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند کمک بزرگی برای حفظ و احیاء آثار تاریخی استان باشد چراکه هرکجا کارها، مخصوص در حوزه فرهنگ و هنر به دست مردم سپرده شد، به نحو مطلوب انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: امید داریم با تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، تابلو فرهنگی تمدن شمال خلیج‌فارس را به رخ همگان بکشیم.

در پایان، اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان هرمزگان احکام خود را دریافت کردند و بر اساس حکم علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کشور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، به مدت ۲ سال رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در استان هرمزگان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها