همکاری اوقاف و میراث‌فرهنگی در احیا و بهره‌برداری از برکه‌های هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اداره‌کل اوقاف استان می‌تواند بر اساس استانداردهای وزارت میراث‌فرهنگی، نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای احیا و بهره‌برداری برکه‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۱۴۶۷۳۲۱

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: اداره‌کل اوقاف استان می‌تواند بر اساس استانداردهای وزارت میراث‌فرهنگی، نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای احیا و بهره‌برداری برکه‌ها اقدام کند.

 محمد محسنی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقدشده وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توان زمینه مرمت، بهسازی و احیاء برکه‌های استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه برکه در فرهنگ‌عامه جنوب نماد کار خیر است، اظهار کرد: برکه‌ها به‌عنوان نمادی از استحصال باران و جمع‌آوری آب سطحی بوده که توسط مردم و با کمک خیرین انجام می‌شده و جزو اماکن وقفی است.

محسنی افزود: اداره‌کل اوقاف استان می‌تواند بر اساس استانداردهای وزارت میراث‌فرهنگی، نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای احیا و بهره‌برداری برکه‌ها اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی استان در اختیار اداره‌کل اوقاف قرار دارد و باید زمینه حضور و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این آثار فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ضمن اعلام آمادگی گفت: اداره‌کل اوقاف در بحث سرمایه‌گذاری آمادگی این را دارد که با مجوز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، زمینه واگذاری بناها و اشتغال را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها