با تمام توان جهت تردد روان زائران اربعین حضور خواهیم داشت/ خسروی، یک مرز ایده آل

رییس ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه با تشریح وظایف شهرداری در ایام اربعین حسینی گفت: با تمام امکانات و توان لازم جهت خدمات رسانی به زائران حضور خواهیم داشت و مرز خسروی را جهت تردد زائران اربعین پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۳۱

جام جم آنلاین؛ به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه، دکتر نادر نوروزی اظهار کرد: کمیته‌ای تحت عنوان خدمات شهری در ستاد اربعین استان برعهده شهرداری کرمانشاه است که این کمیته در خود شهرداری تحت عنوان ستاد اربعین، دارای پنج کمیته است.

وی افزود: کمیته حمل و نقل که مسولیت آن برعهده سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری است در اربعین امسال با ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون و مینی‌بوس در مرز خسروی جهت جابجایی زائران اربعین از شهر قصرشیرین و پارکینگ های برکت به مرز خسروی و بلعکس بصورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی می‌کند و ۴۰ بازرس در ۷ اکیپ نیز بر این روند نظارت خواهند کرد.

شهردار کلانشهر کرمانشاه ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس نیز پیرو هماهنگی اتحادیه حمل و نقل کشوری که از شهرداری کرج در آماده باش هستند، در صورت نیاز به جابجایی زائران در خاک عراق ( مرز منذریه)، بنابر هماهنگی ستاد اربعین استان، حضور خواهند داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: کمیته خدمات شهری نیز بنابر مصوبه ستاد اربعین استان، وظیفه نظافت شهر قصرشیرین را عهده دار است و همکاران ما شامل ۱۰۰ نیروی پاکبان و خدماتی همراه با ۱۵ ماشین آلات سبک و سنگین حضور پیدا خواهند کرد و مسولیت نظافت مرز خسروی نیز برعهده شهرداری منطقه ۲۲ تهران قرار گرفته شده است.

وی افزود: همچنین پرسنل آتش نشانی شهرداری شامل ۱۵ نیروی امدادی همراه با یک دستگاه خودروی مه پاش جهت خنک سازی مسیر تردد زائران، دو دستگاه اطفای حریق سنگین و دو دستگاه سبک حضور خواهند داشت که علاوه بر آمادگی کامل جهت اجرای هرگونه عملیات، بر ایمنی پارکینگ ها و توصیه های ایمنی به زائران اقدام خواهند کرد.

رییس ستاد اربعین شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیته فضا سازی شهری که مسولیت آن بر عهده سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر شهرداری قرار گرفته، مقرر است طی هماهنگی با کمیته فرهنگی و تبلیغی ستاد اربعین استان، علاوه بر فضا سازی شهر کرمانشاه، در مسیر تردد زائران در مرز خسروی نیز فضا سازی داشته باشند، همچنین سازمان سیما منظر نسبت به ساماندهی سرویس های بهداشتی سطح پارک های شهر کرمانشاه جهت استفاده زائران اقدام خواهد کرد.

دکتر نوروزی در ادامه گفت: کمیته اطلاع رسانی نیز متشکل از سه نفر جهت انعکاس اخبار مربوطه، تحت نظارت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، در مرز خسروی حضور خواهند داشت که اصحاب محترم رسانه می‌توانند از طریق این کمیته نسبت به دریافت اطلاعات خبری و خدمات صورت گرفته اقدام نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: کیمته دیگر، بازرسی و نظارت است که مدیرکل بازرسی شهرداری کرمانشاه بنابر حکمی، بعنوان بازرس ستاد اربعین استان علاوه بر نظارت در شهر کرمانشاه، در مرز خسروی نیز با برقراری پایگاهی و استقرار ۴ بازرس، بر روند خدمات رسانی نظارت و آماده دریافت انتقادات و همچنین گمشدگان هستند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: کمیته حراست، وظیفه نظارت، هماهنگی و پشتیبانی را عهده دار شده است و نمایندگان حراست شهرداری در مرز خسروی جهت انجام امورات ذکر شده، حضور خواهند داشت.

دکتر نادر نوروزی تاکید کرد: مجموعه شهرداری کرمانشاه با تمام توان و امکانات لازم جهت برگزاری باشکوه اربعین حسینی و تردد روان زائران در کنار دیگر کمیته های ستاد اربعین استان حضور خواهد داشت و علاوه بر موارد ذکر شده، درصورت اعلام نیاز، آمادگی اجرای هرگونه عملیات را خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به قدمت بالای مرز خسروی گفت: کرمانشاه از دیرباز بنام دروازه کربلا شهره بوده و الحمدلله با درایت استاندار محترم بخصوص در سال گذشته و امسال، با تأمین زیرساخت های لازم، این مرز ارتقاء پیدا کرده و باتوجه به نزدیک بودن این مرز به شهرهای زیارتی کشور عراق و همچنین دمای کمتر هوا در مقایسه با دیگر مرزها، یک مرز ایده آل برای تردد است که از تمامی زائران دعوت می‌کنیم از مرز خسروی تردد داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها