مدیرعامل خیریه شجره طیبه اصفهان اعلام کرد:

هدف خیریه شجره طیبه حمایت از استعدادهای درخشان بی بضاعت است

مدیر عامل خیریه شجره طیبه اصفهان هدف این مؤسسه را حمایت از استعدادهای درخشان همچون دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد که به دلیل مشکلات مالی، فوت والدین و یا آسیب‌های اجتماعی توان پرداخت هزینه‌های تحصیلی و شکوفایی استعدادهایشان را ندارند، بیان کرد و گفت: این مؤسسه با ۲۳ شعبه در شهرستان‌های استان اصفهان مشغول به فعالیت است و ثمره آن اشتغال به تحصیل نخبگان در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۱۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد رضا یزدان پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در خصوص تشریح  عملکرد  و اقدامات این خیریه برگزار شد همچنین در مورد  آمار  یاور خواهان مؤسسه خیریه شجره طیبه  اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹۲ نفر با احتساب ۱۶۵ دانشجو و ۲۲۷ دانش‌آموز به‌طور مستمر تحت حمایت هستند. 

یزدان‌پناه  گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۰۰ خیر فعال و شش هزار خیر به صورت غیرفعال با این مؤسسه همکاری دارند و از دانش آموزان و دانشجویان نخبه حمایت می‌کنند. 

وی با ابراز قدردانی از حمایت خیران گفت: کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز در المپیادهای علمی و ورزشی توسط نخبگان ایرانی در سطح ملی و جهانی، اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی، ثبت اختراع، تأمین تمام کتاب‌های درسی و امکانات کمک آموزشی، حمایت‌های معیشتی و رسیدگی به امور خانوادگی یاور خواهان، اشتغال به تحصیل حدود ۲۰ نفر در مقطع دکترای تخصصی PHD، گسترش شعبه‌های خیریه در سطح استان و راه‌اندازی قرض‌الحسنه شجره طیبه دانش به منظور ارائه تسهیلات به یاور خواهان از جمله مواردی است که در زمره فعالیت‌های شجره طیبه قرار می‌گیرد. 

محمد رضا یزدان پناه در مورد چگونگی  شکل‌گیری این خیریه خاطر نشان کرد: افراد این خیریه از قشر فرهنگی هستند و از طریق تحلیل و پژوهش متوجه شدند تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویانی که نخبه هستند به دلیل مشکلات مالی و آسیب‌های اجتماعی مجبور به ترک تحصیل شده‌اند، به همین دلیل دانش‌آموزان را شناسایی و حمایت کردند تا به تحصیل بازگردند و از سوی دیگر خیریه شجره طیبه تمام هزینه‌های مربوطه را بر عهده گرفت و موازی با پدر و مادر برای ادامه تحصیل آنها تلاش کرد تا امنیت داشته باشند.
یزدان‌پناه با بیان اینکه خیریه شجره طیبه با هدف توسعه‌گرایی از افراد نخبه و مستعد حمایت می‌کند، اضافه کرد: برخی مواقع افراد مستعد و نخبه‌ای در جامعه وجود دارند که مغفول می‌مانند و عده‌ای از آن‌ها از چرخه تحصیل خارج می‌شوند که خیریه‌ها این‌جا می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند. 

وی گفت: در مؤسسه خیریه شجره طیبه با انعقاد قراردادها توانسته‌ایم افراد مستعد و نخبه را در روستاها و شهرها شناسایی کنیم و با کمک‌ها و مساعدت‌های مالی، فرهنگی، مشاوره‌ای و اجتماعی زمینه مناسبی را برای قرار دادن این افراد روی ریل تحصیل و پیشرفت فراهم کنیم. 

مدیرعامل خیریه شجره طیبه استعدادهای درخشان اصفهان پیرامون اینکه به‌طور معمول براساس آمارها نخبگان دو تا سه درصد از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از این دو تا سه درصد، بخشی از آن‌ها بی‌بضاعت هستند که باید به کمک آنان رفت تا استعدادشان از دست نرود. 

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نخبه با استعدادهای درخشان از پایه هفتم براساس شرایط و آزمون‌های لازم تحت حمایت مؤسسه شجره طبیه قرار خواهند گرفت، گفت: ثبت‌نام یاورخواه از طریق سایت انجام می‌شود، افراد متقاضی سه فرم پر می‌کنند و در مرحله بعد از آن‌ها دعوت شده و پذیرش افراد انجام می‌شود. 

یزدان‌پناه تصریح کرد: فیلترهایی برای تشخیص اینکه افراد واجد شرایط و نخبه هستند وجود دارد که یکی از آن‌ها انجام تست‌هایی است، پس از آن اگر شرایط را داشتند، پذیرش شده و خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود. 

وی درباره شناسایی دانش‌آموزان با استعدادهای درخشان و نخبه، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و کمیته‌امداد داریم به سراسر استان و حتی بعضی از استان‌ها بخشنامه شده است اگر دانش‌آموز و دانشجویی در مدارس شرایط خیریه  را داشته باشد معرفی کنند. 

مدیرعامل خیریه شجره طیبه استعدادهای درخشان اصفهان ادامه داد: هم اکنون تعداد ۹۵ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبگان مؤسسه از استان چهارمحال‌وبختیاری و مابقی از اصفهان، سیستان و بلوچستان، کُهگیلویه و بویِراحمد تحت حمایت خیریه قرار دارند که شرط معدل، نمره قابل قبول در تست‌های CPI با ضریب هوشی ۱۲۰ تا ۱۳۰ به بالا، شرکت در کارگاه‌های تقویت حافظه و مهمترین شروط که افراد باید از خانواده‌های نیازمند باشند که در این صورت خیریه شجره طیبه وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: مؤسسه خیریه شجره طیبه، برپایه چهار اهداف به ویژه شناسایی استعدادهای درخشان افراد واجد شرایط برای مسیریابی صحیح هدف، تقویت استعدادها مطابق با فعالیت‌های نیم‌کره چپ و راست مغز، انتخاب رشته‌های مناسب با شایستگی و قابلیت آنان، گزینش شغل طی بازار کار و از همه مهم‌تر تعیین و برگزیدن همسر آینده مطابق با سلامت روان را برای موفقیت نخبگان پیگیری می‌کند. 

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه تمام مددجویان خیریه این امکان را دارند که برای گذراندن امورات خود از وام قرض‌الحسنه بدون هیچ سودی استفاده کنند و برخی اوقات اقساط نیز توسط خیرین پرداخت می‌شود، افزود: مأموریت قرض‌الحسنه شجره طیبه در گام اول حمایت از مددجویان خیریه است، بخشی از درآمد خیریه تحت‌تأثیر برنامه‌ها و از محل فعالیت‌های مالی و اقتصادی قرض‌الحسنه اجرایی می‌شود. 

وی پیرامون اینکه سعی شده در خیریه شجره طیبه برای زمان تحصیل و پس از آن مسیر حمایتی به منظور اشتغال افراد تحت پوشش ایجاد شود، اظهار کرد: هدف از تشکیل این مؤسسه حمایت از افراد بی‌بضاعتی است که با وجود ظرفیت‌هایی که دارند با موانعی برای تحصیل مواجه بوده و اگر بازبمانند در مسیر انحرافی قرار می‌گیرند. 

مدیرعامل خیریه شجره طیبه استعدادهای درخشان اصفهان با بیان اینکه نخبگان می‌تواند جامعه را پویا، فعال و مؤثر مدیریت کنند، افزود: این قشر توانمند در جامعه تحول و تغییر ایجاد کرده و می‌توانند تحول‌آفرین باشند، بنابراین اگر این هوش بالا به دلایل مختلف موردحمایت قرار نگیرد تبدیل به هوش سیاه و درپی آن افزایش جرم و بزهکاری‌ها می‌شود. 

وی ادامه داد: این مؤسسه در شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، لنجان، پیربکران، شاهین‌شهر، گلپایگان، خوانسار، چادگان، فریدن، فریدونشهر، بوئین میاندشت، آران و بیدگل، تیران و کرون، نائین، نطنز، کوهپایه، اردستان و سمیرم شعبه دارد. 

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: امید است با یاری خیرین شاهد شکوفایی استعدادهای فرزندان که به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور در اختیار ما قرار دارند، باشیم و با دستان پرمهر خیرین جهت رسیدن به قله علم و آگاهی، قدمی هر چند کوچک در راستای سرافرازی میهن عزیزمان ایران برداشته باشیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها