یکی از رهبران حماس خبر داد:

پاسخ حماس به شروط نتانیاهو برای آتش‌بس چیست؟

یکی از رهبران جنبش حماس در آستانه برگزاری مذاکرات آتش در دوحه گفت، این جنبش تنها به شروط مطرح شده از سوی مقاومت در مورد مذاکرات آتش بس در غزه پایبند خواهد بود، حتی اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر موضع خود پافشاری کند.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۵۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین‌ ازالعالم،یکی از رهبران جنبش حماس در آستانه برگزاری مذاکرات آتش در دوحه گفت، این جنبش تنها به شروط مطرح شده از سوی مقاومت در مورد مذاکرات آتش بس در غزه پایبند خواهد بود، حتی اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر موضع خود پافشاری کند.

به گزارش الجزیره مباشر، محمود مرداوی از رهبران جنبش حماس، روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه‌ الجزیره تصریح کرد:اسرائیلی‌ها به دلیل ارتکاب جنایات در غزه تحت فشار زیاد داخلی و بین المللی هستند، ولی ما ده‌ها سال است که در این وضعیت هستیم و با این حال ازخودگذشتگی و ایثار در بین مردم فلسطین و رهبری آن در اوج است و رنج و غم هم برای مردمی که تحت اشغالند بسیار است، اما این راه مردم ماست و رژیم اشغالگر از این موضوع بسیار اذیت شده و بهای سنگینی پرداخت می‌کند.

به گفته این مقام حماس  ارتش اشغالگر، نهاد‌های امنیتی، احزاب و اپوزیسیون همگی خواهان پایان دادن به جنگ در غزه هستند، اما تنها بنیامن نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است که خواستار ادامه‌ جنگ است و همه فشار‌ها برای توقف جنگ و آتش بس را نادیده می‌گیرد. 

وی در پاسخ به اینکه آیا این آخرین دور مذاکرات قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه آینده خواهد بود یانه، توضیح داد: اینکه می‌گویند آخرین فرصت است، نادرست است و این آخرین دور نیست.

به گزارش الجزیره، امروزپنجشنبه بار دیگر توجه به دوحه، پایتخت قطر معطوف خواهد شد، جایی که انتظار می‌رود مذاکرات درباره آتش‌بس غزه و توافق تبادل اسرا از سر گرفته شود و در این بین هیأت اسرائیلی در مذاکرات دوحه به ریاست دیوید بارنیه، رئیس موساد و حضور رئیس شین بت، رونن بار و نیتزان آلون، مسئول پرونده مفقودان در ارتش رژیم صهیونیستی، در آن شرکت خواهند داشت.

مذاکرات پیش‌رو، در پاسخ به درخواست مقامات مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترک هفته گذشته انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها