جنگ غزه چه بر سر زنان آورده است؟

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای به بررسی اوضاع دشوار زنان و دختران غزه به خصوص مسائل مربوط به بهداشت زایمان و مسائل زنانه و بارداری می‌پردازد.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، اسراء صالح پزشک متخصص زنان و زایمان در سازمان پزشکان جهان در غزه به تشریح تجربه‌های شخصی و حرفه‌ای خود در خصوص وضعیت بهداشت زنان در غزه در شرایط دشوار کنونی می‌پردازد.

اسراء صالح در مقاله خود ضمن تشریح چالش‌های روزانه پیش‌روی زنان غزه در سایه جنگ و محرومیت می‌نویسد: در غزه در شرایط کنونی، حدود 700 هزار دختر و زن جوان در شرایط بارداری هستند. هزاران دختر نوجوان نیز با مشکلات مربوط به عادت ماهانه برای اولین بار رو‌به‌رو هستند.

وی خاطرنشان می‌کند که زن بودن در غزه آنهم در شرایط جنگی، به معنای واقعی کلمه، کابوس است.

اسراء با مقایسه شرایط زنان در غزه و دیگر نقاط جهان و با اشاره به تضاد و تفاوت شدید شرایط معیشتی و بهداشتی آنها می‌گوید: دخترها با ورود به مرحله بلوغ و آغاز عادت ماهانه، با چالش‌های بزرگی رو به رو هستند.

این پزشک در مقاله خود به چالش‌های بهداشتی و روانی پیش‌روی زنان غزه به دلیل کمبود وسایل و امکانات بهداشتی شامل آب، صابون و حوله، و نیز انزوا و فشارهای روانی ناشی از این کمبودها اشاره می‌کند.

اسراء خاطرنشان می‌کند که در کنار عدم پختگی روانی و بیولوژیک و ضعف و حساسیت‌های ناشی از ورود به سن بلوغ و احساس مداوم ناامنی و تنش و آسیاب‌های دردناک، مشکلات ناشی از عادت ماهانه نیز مزید بر علت می‌شود.

وی در پایان مقاله تصریح می‌کند: جنگ‌های مداوم و کوچ اجباری و محدودیت‌های اعمال شده بر ارسال کمک‌ها و وسایل بهداشتی، برخی مسائل طبیعی مثل عادت ماهانه، بارداری و زایمان را به دردسر و مشکلاتی پرتنش تبدیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها