درگیری حریدی‌ها با پلیس رژیم صهیونیستی به پادگان‌ها کشیده‌ شد

صهیونیست‌های حریدی (ارتدوکس های دینی) که در گذشته با اعتراضات خیابانی به خدمت اجباری جوانان خود اعتراض می‌کردند، حالا این درگیری‌ها را به پادگان‌ها کشانده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۶۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از درگیری بین پلیس این رژیم و جوانان حریدی در یک پادگان نظامی در منطقه جلیله در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

براساس این گزارش، جوانان حریدی که به زور برای خدمت اجباری، از سراسر سرزمین های اشغالی برای خدمت در جلیله به این منطقه اعزام شده بودند، با پلیس درگیر و خواهان بازگشت به خانه شدند.

سه شنبه هفته گذشته نیز، منابع خبری صهیونیستی از یورش گروهی از ارتدوکس‌های حریدی به پایگاه «تل هاشومر» ارتش رژیم صهیونیستی، با هدف بیرون آوردن جوانان خود از آن خبر دادند.

بر پایه گزارش این رسانه‌ها، هدف از یورش به پایگاه تل‌هاشومر، آن بود که حریدی‌هایی که به زور به خدمت اجباری اعزام شده بودند را از این پایگاه فراری دهند.

حریدی‌ها پس از ورود به پایگاه تل هاشومر، شعار «خدمت اجباری بدتر از مرگ است» را سر دادند.

دوشنبه هفته گذشته نیز محوطه این پایگاه، صحنه اعتراضات و زد و خورد حریدی ها و پلیس رژیم صهیونیستی بود.

موضوع خدمت وظیفه حریدی ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولارها و ارتدوکس حریدی در سرزمین های اشغالی شده است.

سکولارها و چپ‌گرایان خواستار وادار کردن حریدی ها به خدمت اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از حریدی ها، از وادار کردن آنها به انجام این کار خودداری می کنند.

حریدی‌ها هم اکنون خدمت وظیفه نمی روند و عمر خود را در مدارس دینی می گذارنند. جریان های چپ گرا و سکولار به دنبال تصویب قانونی برای لغو معافیت آنها از خدمت وظیفه هستند که با مقاومت حریدی ها و احزاب وابسته به آنها رو به‌رو شده است.

در شرایطی که رژیم اشغالگر با مشکل کمبود نیرو برای اعزام به جبهه های جنگ علیه غزه روبه‌روست، بحث بر سر قانون خدمت اجباری حریدی ها، به یکی از بحران های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها