طبق بررسی الاخبار؛

«انتظار مرگبار» برای صهیونیست‌ها/۷ اقدام بی‌ثمر در تقابل با ایران

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با اعلام آماده‌باش حداکثری در سراسر فلسطین اشغالی، با دستپاچگی شروع به انجام ۷اقدام از ترس پاسخ ایران و حزب‌الله به جنایت‌های تروریستی این رژیم کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۸۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از مهر، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با اعلام آماده‌باش حداکثری در سراسر فلسطین اشغالی، با دستپاچگی شروع به انجام ۷اقدام از ترس پاسخ ایران و حزب‌الله به جنایت‌های تروریستی این رژیم کرده است.

ابراهیم أمین، سردبیر روزنامه الاخبار لبنان از تریبون‌های نزدیک به مقاومت در مقاله‌ای نوشت که رژیم صهیونیستی با محاسبات غلط خود برای خروج از باتلاق جنگ غزه، در وضعیتی از تنش، اضطراب و انتظار قرار گرفته است.

وی تاکید می‌کند صهیونیست‌ها که پیشتر نگران اتحاد جبهه‌های مقاومت در حمایت از غزه بودند، بعد از مشاهده هماهنگی بالا میان این جبهه‌ها و با هدف عقب راندن آن‌ها از حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، دست به دو اقدام احمقانه زدند که مربوط به عملیات‌های تروریستی در بیروت و تهران است؛ عملیات‌هایی که در جریان آن «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب الله و «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیدند.

بعد از این جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر، اعضای محور مقاومت و در راس آن ایران و حزب الله، نه تنها از مواضع خود در حمایت از غزه عقب نشینی نکردند؛ بلکه در تدارک پاسخی قاطع و کوبنده به جنایت‌های این رژیم هستند.

او می‌افزاید که این وضعیت موجب شده تا رژیم صهیونیستی امروز در معرض تهدیدات موجودیتی بسیار جدی قرار بگیرد و بر این اساس شهرک نشینان در وضعیت ترسناکی از وحشت و انتظار قرار دارند. حتی پیام‌های اطمینان بخش ارتش اشغالگر با هدف آرام کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها هم سودی ندارد.

امین ادامه داد: از طرف دیگر شهرک نشینان با مشاهده بسیج همه متحدان جهانی رژیم صهیونیستی برای محافظت از آن در برابر حمله ایران و حزب الله، بیش از پیش وحشت می‌کنند؛ چرا که متوجه بزرگی و جدیت این پاسخ می‌شوند. اما در سایه وضعیت کنونی، ارتش رژیم صهیونیستی دست به اقدامات مختلفی برای مقابله با پاسخ ایران و حزب الله زده که بارزترین آن‌ها به شرح زیر است:

اول: ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت آماده باش عمومی را به حداکثر رسانده و این بسیج عمومی، شامل همه بخش‌ها و یگان‌ها می‌شود و به آن‌ها دستور داده که برای مقابله با یک حمله بی‌سابقه و تاریخی، آماده باشند. بر این اساس همه پادگان‌ها و مواضع نظامی در شعاعی که به شمال تل‌آویو می‌رسند، از همه نظامیان و تجهیزات آن تخلیه شده اند. همچنین مراکز امنیتی و اطلاعاتی و مراکز غیرنظامی که مسئول تامین خدمات لجستیک برای ارتش اشغالگر هستند، تخلیه شده‌اند.

علاوه بر این، ارتش صهیونیستی دستورالعملی صادر کرده که بر مبنای آن، تجمع نظامیان در مواضع نظامی شناخته شده ممنوع است و نیرو‌های ارتش باید استتار کنند.

دوم: ارتش رژیم اشغالگر سکو‌های سامانه گنبد آهنین و سایر سامانه‌های پدافند هوایی را طبق یک نقشه جدید در مناطق مختلف مستقر کرده و بخش زیادی از این سامانه‌ها به نزدیکی مواضع حساس و حیاتی نظامی رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند. این بدان معناست که شهرک نشینان صهیونیست باید بدانند، اولویت مقامات‌شان، محافظت از مراکز و زیرساخت‌های نظامی است، نه مراکز جمعیتی.

سوم: نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی یک برنامه ویژه طراحی کرده و طبق آن شمار زیادی از پهپاد‌های شناسایی و تهاجمی به شکل شبانه روزی بر فراز مناطق لبنان پرواز می‌کنند و ماموریت آن‌ها جاسوسی از حزب الله با هدف کسب اطلاعاتی درباره زمان و نوع پاسخ ایران و حزب الله به صهیونیست‌هاست.

چهارم: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شکل گسترده در وضعیت آماده باش برای مقابله با هرگونه حمله ناگهانی قرار دارند و همچنین ارتش اشغالگر اقدام به هماهنگی با کشور‌های حامی این رژیم در منطقه، جهت پناه دادن به جنگنده‌های آن در داخل این کشور‌ها یا فرودگاه‌های نظامی آنها، در صورت گسترش جنگ کرده است.

پنجم: همزمان با وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ ایران و حزب الله، ارتش اشغالگر یک وضعیت هشدار حداکثری در کرانه باختری اعلام کرده، زیرا نگران است که همزمان با حمله ایران و حزب الله، عملیات‌های مقاومتی پیشرفته در کرانه باختری توسط فلسطینی‌ها انجام شود.

ارتش صهیونیستی از شهرک نشینان در کرانه باختری خواسته تا اقدامات محتاطانه لازم را برای مقابله با عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری، همزمان با حمله حزب‌الله یا ایران انجام دهند.

ششم: ارتش رژیم صهیونیستی در راستای ترس از پاسخ ایران و حزب الله، اقدام به بالا بردن سطح هماهنگی میان سرویس‌های امنیتی و نظامی خود با پایگاه‌های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و نیرو‌های آلمانی در کل منطقه، به ویژه عربستان، اردن، سوریه، عراق، قبرس، یونان، جنوب اروپا و آب‌های دریای مدیترانه کرده و تبادل اطلاعات با آن‌ها هرساعت انجام می‌شود.

هفتم: رژیم صهیونیستی همزمان با تحرکات نظامی از ترس پاسخ ایران و حزب الله، شروع به طراحی یک برنامه اضطراری برای شهرک نشینان صهیونیست در جبهه داخلی جهت مقابله با وضعیت اضطراری در صورت گسترش جنگ کرده است.

این برنامه بر اساس این فرضیه طراحی شده که پاسخ ایران و حزب الله محدود به یک روز نخواهد بود و ممکن است منجر به گسترش درگیری‌ها شود. اما ناظران معتقدند که طرح مذکور رژیم صهیونیستی، نتیجه عکس دارد و نه تنها موجب آماده‌سازی جبهه داخلی نمی‌شود، بلکه شهرک نشینان را بیشتر سردرگم می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها