کاخ سفید حمله به چادر آوارگان فلسطینی را خارج ازخطوط قرمز آمریکا تشخیص نداد

سهم بزرگ آمریکا در جنایت رفح

التماس کاخ‌سفید به مقاومت لبنان

درحالی که فضای روانی ناشی از انتقام قطعی جمهوری اسلامی ایران در قبال ترور شهید هنیه، به ترس و وحشت مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا منجرشده است، مقامات کاخ‌سفید نسبت به واکنش حزب‌ا...نیز نگران‌تر ازهرزمان دیگری به‌نظر می‌رسند.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۸۴
 
همین مسأله، مسئولان وزارت امورخارجه را بر آن داشته تا نماینده ویژه خود راجهت جلوگیری از پاسخ حزب‌ا... به بیروت اعزام کند.این نمادی از دیپلماسی التماسی واشنگتن در منطقه محسوب می‌شود.بیانیه مشترک اخیر آمریکا و کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز نشأت‌گرفته از همین ابهام و وحشت است.

هوکشتاین در لبنان چه می‌کند؟
در این زمینه روزنامه الاخبار به نقل از منابع رسمی لبنان گزارش داده است که هوکشتاین که دیروز وارد تل‌آویو شده، فردا قصد دارد به بیروت بیاید و مجددا به‌دنبال ارسال پیام‌های اغواکننده و همچنین ایجاد فضای ارعاب علیه لبنان خواهد بود تا حزب‌ا... را وادار به عقب‌نشینی از پاسخ به دشمن صهیونیستی کند. منابع آگاه در این راستا گزارش دادند که هوکشتاین مجددا هیچ راهکاری برای حل درگیری‌ها ندارد و در شرایطی که می‌داند رژیم صهیونیستی هیچ تمایلی به توقف جنگ در غزه ندارد، مجددا به بیروت آمده است تا باز هم شانس خود را امتحان کند و مقامات لبنانی را تحت‌فشار قرار دهد. بااین‌حال مقامات لبنانی تاکید دارند که قدرت جلوگیری از پاسخ حزب‌ا... در قبال ترور شهید هنیه و شهید فواد شکر را ندارندوسید‌حسن‌نصرا...دراین‌خصوص تصمیم قطعی خود را اتخاذ کرده است. دیپلماسی التماسی آمریکا در لبنان و منطقه غرب آسیا در چنین فرامتنی تبلور یافته است. 

هم‌پوشانی با صهیونیست‌ها، التماس به لبنانی‌ها! 
مقاومت لبنان به‌خوبی بازی مشترک صهیونیست‌ها وآمریکارادراین‌خصوص دریافته است.صورت مسأله مشخص است؛دیدار صمیمانه هوکشتاین با افسران ارتش رژیم اسرائیل،نشان می‌دهد او هیچ ترسی ازاین‌که متهم به همکاری با اسرائیل در تحرکات متجاوزانه آن علیه لبنان شود، نداردوبنابراین دلیلی ندارد که مقامات لبنانی تصور کنند هوکشتاین یک میانجی است و باید دوستانه با او برخورد کرد. فراتر از آن، بسیاری ازسیاستمداران لبنانی که طرفدارجریان هشت‌مارس(جریان حامی مقاومت) هستند نیز به تبعیت از حزب‌ا...گاردسخت وبسته‌ای دربرابر لابی‌گری‌های آمریکا در بیروت دارند. بسیاری از استراتژیست‌ها و تحلیلگران غربی، نتیجه این سفر را بی‌فایده(به‌ضرر منافع غرب و رژیم‌صهیونیستی)دانسته و آن را تلاشی هدفمند اما بی‌ثمر از سوی کاخ‌سفید تلقی می‌کنند. 
   
دیپلمات بی‌تعهد! 

تأکید مقامات رسمی لبنان مبنی‌بر عدم‌تعهد هوکشتاین به گفته‌های خود در آستانه ترور فؤاد شکر، جای هیچ تردیدی را باقی نمی‌گذارد که این فرستاده صهیونیست آمریکایی دریک عملیات گمراه‌کننده ازخلال فرستادن پیام‌های اطمینان‌بخش به لبنانی‌ها، مبنی‌بر این‌که بیروت و ضاحیه آن خارج از دایره هدف‌گیری‌های اسرائیل هستند، شرکت کرده است. حمله تروریستی که رژیم صهیونیستی اخیرا در بیروت انجام داد وعلاوه‌برشهادت فرمانده حزب‌ا...،به شهادت تعدادی ازغیرنظامیان هم منجر شد،گواه این امر و کمپین فریبکارانه آمریکایی‌هاست. به عبارتی گویا، هوکشتاین به جای آن‌که نماد یک دیپلمات کارآمد در حوزه سیاست خارجی آمریکا باشد، تبدیل به نماد بی‌تعهدی و نقض پیمان شده است. او اکنون در تازه‌ترین سفر خود تلاش می‌کند تا نه از شدت تنش‌ها، بلکه از شدت پاسخ مقاومت بکاهد! هدفی که دستیابی به آن ناممکن خواهد بود. 

ارعاب مضحکانه 
دولت آمریکا بعد از مشاهده اصرار محور مقاومت بر دادن پاسخ به رژیم‌صهیونیستی، در تلاش است تا دیپلماسی خود را برای مهار آتشی که دامن آمریکا را هم خواهد گرفت فعال کند، بنابراین احتمال داردکه هوکشتاین همان صحبت‌های قبلی خود را در بیروت تکرار کند وحامل پیام‌های ارعاب تکراری برای لبنانی‌ها باشد،مبنی‌بر اینکه؛«در صورت وقوع جنگ، اسرائیل، لبنان را نابود خواهد کرد واین جنگ به‌نفع لبنان نیست.» آمریکا ورژیم صهیونیستی ازابتدای جنگ غزه این پیام ارعاب رابه بیروت مخابره کرده‌اند اما با واکنش هوشمندانه و قاطعانه مقاومت لبنان در جبهه شمالی مواجه شده‌اند. ارتش رژیم اسرائیل و موساد اذعان دارند که معادلات جبهه شمالی شدیدا پیچیده و بحرانی شده و تل‌آویو قدرت ابتکار عمل میدانی و محیطی خود را در این حوزه حساس نبرد از دست داده است. چندی قبل هم بعدازتشدید حملات موشکی حزب‌ا...علیه شمال فلسطین که موجب وحشت صهیونیست‌هاو حتی آمریکا وغرب نیز شد، این فرستاده جنجالی آمریکا مجبورشد درسفری ناگهانی برای نجات صهیونیست‌ها درشمال فلسطین راهی منطقه شود. از زمان آغاز جنگ غزه وپیوستن حزب‌ا...به نبرد طوفان‌الاقصی،آموس هوکشتاین با هدف آرام‌کردن جبهه جنوب لبنان و نجات اشغالگران در شمال فلسطین، بارها به لبنان سفر کرد اما هربار، ناکام‌تر از گذشته به واشنگتن بازگشت.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها