سازمان ملل: تلاش اسرائیل برای بازنگری وضعیت موجود در اماکن مقدس تحریک آمیز است

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل سازمان ملل بر موضع قاطع سازمان ملل در مخالفت با هرگونه اقدامی که می تواند وضعیت فعلی اماکن مقدس، به ویژه مسجد الاقصی را تغییر دهد، تاکید کرد و گفت: تلاش اسرائیل برای بازنگری وضعیت موجود در اماکن مقدس "بی جهت تحریک آمیز" است.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۶۹
به گزارش جام جم آنلاین، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل به دنبال بازنگری در وضعیت موجود است، گفت که سازمان ملل "مخالف هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود در اماکن مقدس است."
 
این سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: «مسجد الاقصی مانند سایر اماکن مقدس در بیت المقدس نباید تغییری کند و مراجع مذهبی موجود به مدیریت آنها ادامه دهند.»
 
فرحان حق، اقدامات اخیر را "غیر مفید" و "تحریک آمیز بی دلیل" توصیف کرد و تاکید کرد که چنین رفتاری می تواند منجر به تنش های بیشتر در منطقه ای شود که هم اکنون وضعیت در آن بسیار حساس است.
 
حدود ۱۴۰۰ شهرک نشین اسرائیلی امروز سه شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش بردند و به این مکان مقدس هتک حرمت کردند. شهرک نشنیان اسرائیلی  همچنین در صحن مسجدالاقصی دست به حرکات و شعارهای تحریک آمیز زدند.
 
یورش امروز به مناسبت سالگرد موسوم به ویرانی «هیکل» که مورد ادعای تل آویو است، انجام شده است. رژیم اسرائیل می خواهد بر مسجدالاقصی سیطره یابد و آن را تخریب کند زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.
 
هتک حرمت به مسجدالاقصی در حالی است که اسرائیل از اکتبر ۲۰۲۳ جنایات علیه نوار غزه را آغاز کرده  است و تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۳۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از۹۲ هزار نفر نیز زخمی شده اند.
 
در این مدت کرانه باختری و قدس اشغالی نیز صحنه درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان خشمگین بوده که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بی‌دفاع به شهادت رسیدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها