فرمانده مرزبانی: اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه سیاست این است که اتباع غیر مجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند؛ گفت: این افراد مدت‌هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند اما دیگر باید از کشور خارج شوند. این امر، خواسته مردم ماست و در راستای ایجاد امنیت باید محقق شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۴۹

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد مأموران مرزبانی پرداخت.
وی با بیان اینکه کار مرزبانی کار سخت پلیسی است افزود: ماموریت در درجه ۵۳ درجه در پاسگاه مرزی درخوزستان نشاندهنده سختی کار مرزبانان است.
سردار گودرزی با اشاره به اینکه استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از وظایف مرزبانی است گفت: در بحث اربعین عملکرد ما دیپلماسی و به صورت لحظه‌ای است.
فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: چند وقت پیش کوله‌ای را از فردی گرفتیم که به او گفته بودند تلویزیون است، اما وقتی آن را باز کردیم بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ قبضه کلت در آن بود.
وی با بیان اینکه ساماندهی ۳۰ تا ۴۰ هزار شناور در دستور کار مرزبانی بوده و هست افزود: کارت پایش الکترونیکی برای مالکان شناور‌ها در حال انجام است.
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: تسهیل گری در رفت و آمد زائران در مرز‌ها در اربعین مهمترین اقدام مأموران مرزبانی است؛ همچنین اقدامات پیشگیرانه برای اینکه اقدامات ضد امنیتی رخ ندهد انجام داده و در دستور کار داریم.
وی اعلام کرد: برقراری نظم و امنیت پایدار مهمترین وظیفه ما در کنگره اربعین است.
فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها هوشمندی مرزهاست و در این راستا سامانه‌های اپتیکی و الکترونیکی با اولویت در مرز‌ها اختصاص پیدا می‌کند.
وی گفت:سیاست این است که اتباع غیر مجاز تا پایان سال باید کشور را ترک کنند؛ این افراد مدت‌هاست از همه امکانات در کشور ما استفاده کرده‌اند، اما دیگر باید از کشور خارج شوند. این امر، خواسته مردم ماست و در راستای ایجاد امنیت باید محقق شود.
سردار گودرزی با بیان اینکه ۲۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در حوزه خلیج فارس کشف کردیم تصریح کرد: ۱۱۲۵ قبضه سلاح عمدتا جنگی در درگیری با قاچاقچیان کشف شد که ۲۳ درصد افزایش داشته است.
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: در این ۵ ماهه، بیش از ۱۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد؛ اگرچه کشت تریاک در کشور افغانستان کاهش پیدا کرده، اما افزایش ۹۸ درصدی انواع مواد مخدر صنعتی داشته ایم؛ همچنین ۲۹۷ نفر سوداگر مرگ و بیش از ۳۸۰۰ قاچاقچیان کالا دستگیر شده اند.
وی افزود: ۶۹ نفر اشرار و معاندین و قاچاقچیان به هلاکت رسیده اند ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است؛ همچنین ۱۸۷ دستگاه وسیله نقلیه خودرو لوکس و راه سازی کشف شده است.
فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: قریب به ۱۳ میلیون قلم داروی غیرمجاز در هنگام خروج از کشور کشف و ضبط شد که کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷ برابر شد.
سردار گودرزی اعلام کرد: دیوارکشی، فنس کشی، احداث ۱۲۴ کیلومتر جاده مرزی، استقرار ۵۰ برجک نگهبانی و ... با همکاری ستادکل در نقاط مرزی انجام شده و ادامه دارد.
وی افزود: ۹۶ درصد از مرز‌های کشور در اختیار مرزبانی بوده و ۴ درصد بنا بر ضرورت در اختیار سپاه و ارتش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها