احمد دنیا مالی، وزیر پیشنهادی دولت پزشکیان کیست؟

از ریاست فدراسیون قایقرانی تا پارو زدن در سیاست!

احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۱۳
 
متولد ۱۳۳۹ انزلی؛ مهندس، معمار، سیاستمدار و البته یک چهره ورزشی است. تحصیلاتش را در دانشگاه علم و صنعت به پایان رسانده و جالب اینجاست که آن زمان همدوره محمود احمدی‌نژاد بوده است. او پیشتر عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود. وی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال‌ ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته ‌است. از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد. دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته ‌است. دنیامالی دانش آموخته رشته معماری و شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت ایران (۱۳۷۱) و دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم و تحقیقات ایران (۱۳۹۲) است و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ مدرس دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده معماری و شهرسازی و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، رشته معماری و شهرسازی، واحد رباط‌کریم بود. اما سوابق ورزشی؛ دنیامالی بیگانه با ورزش نیست و این مقوله را به خوبی می‌شناسد.

او از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و همچنین عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ‌(ICF)، مسئول توسعه کانوئینگ در قاره آسیا، معاون فدراسیون جهانی دراگون بوت و عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار. قهرمانی تیم آب‌های آرام ایران در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در آسیا و مدال‌های طلا در قایقرانی بازی‌های آسیایی گوانژو سال ۱۳۸۹ از جمله دستاوردهای دوره تصدی او بر فدراسیون قایقرانی ‌است.دنیامالی طی دو دوره (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان انزلی بود و هم‌اکنون رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان از نگاه حمید سجادی
در خصوص معرفی دنیا‌مالی به مجلس تماس گرفتیم با حمید سجادی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان. او در خصوص اولویت‌های وزیر آینده ورزش و جوانان گفت:«در خصوص اولویت‌ها، در وزارتخانه قانونی هست به نام اهداف وزارت ورزش و جوانان. من برای هر عزیزی که جرات می‌کند و می‌خواهد وزیر ورزش و جوانان شود آرزوی موفقیت می‌کنم اما واقعا کار سختی است و وزیر آینده باید شرایط را فراهم کند تا این قانون و اهداف روی ریل بیفتد.» سجادی ادامه داد:«وزیر ورزش و جوانان باید اهتمام ویژه‌ای روی جمعیت جوان و سرانه ورزش کشور داشته باشد. در خیلی از جاها نیاز به ابداع، نوآوری و خلاقیت احساس می‌شود، دقیقا همان چیزی که در جهان دارد اتفاق می‌افتد. امیدوارم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که میزبانی رویدادهای مختلف و بین‌المللی زیاد شود. نیاز به علم روز دنیا داریم و بخش مهمی از کار را هم باید بگذاریم روی توسعه و تعاملات بین‌المللی ورزشی.» سجادی در پایان گفت:«موضوع دیگر نگاه به اقتصاد ورزش و جدی گرفتن نقش ورزش در اقتصاد است،آن هم با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های دولت برای تقویت این بخش. ان‌شاءا... اتفاق‌های خوبی برای ورزش ایران و وزارت ورزش و جوانان خواهد افتاد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها