خبرنگاران با تأسی از حضرت زینب(س) نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند

فرمانده سپاه فیروزکوه تاکید کرد: خبرنگاران با تأسی از حضرت زینب(س) نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند
کد خبر: ۱۴۶۸۴۲۴

به گزارش جام جم آنلاین تهران،سرهنگ دوم پاسدار محسن رحیمی فرمانده سپاه فیروزکوه درنشستی با خبرنگاران این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در سخت ترین شرایط آب و هوایی و میدان های سخت و پرخطر و عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای انعکاس رویدادهای مهم، نقش اصلی و برجسته ای دارند.
رحیمی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی ماندگاری واقعه روز عاشورا را باید بیان دقیق فرموده‌های حضرت زینب (س) از کربلا دانست؛ نقشی که حضرت زینب(س) در ماندگاری واقعه عاشورا داشت و آن را نسل به نسل به آیندگان منتقل کرد بیان اهداف قیام، «اصلاح و بیداری» امت بود.
وی افزود: حضرت زینب(س) مسوولیت پیام‌رسانی این روز مهم تاریخی را برعهده داشت؛ به همین منظور از ایشان به عنوان اولین خبرنگار کربلا یاد می‌شود. حضرت زینب (س) الگوی برای خبرنگاران در بیان حقایق است؛خبرنگاران با تأسی از زینب (س) نباید در بیان حقایق لحظه‌ای درنگ کنند.
 فرمانده سپاه فیروزکوه گفت: شهید باقری که به مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران معروف است، نابغه‌ای بود که استعداد و توانایی‌هایش مثل بسیاری از رزمندگان جوان دفاع‌مقدس در عرصه جبهه‌های جنگ متبلور شد؛ او که پیش از شروع جنگ، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بود با دید موشکافانه یک خبرنگار به مسائل اطلاعاتی ورود کرد؛ به قول یکی از صاحب‌نظران،باقری توانست عناصرخبری «که؟ کجا؟ کی؟ و...»را درگیر مسائل اطلاعاتی کرده و نگاهی نو به واحداطلاعات - عملیات سپاه وارد کند؛ بهمن ۱۳۶۱ این نابغه اطلاعاتی، پیش از آغاز عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

در ادامه این نشست،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم موئینه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: شهید محمود صارمی از شهدای گرانقدر خبرنگار بود که جان عزیزش را در مسیر اطلاع رسانی فدا کردند.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی شهید خبرنگار در غزه داشتیم افزود: یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه را نیز گرامی می داریم؛ این شهدای گرانقدر باوجود مصونیت بین المللی از طرف رژیم جعلی صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته و این درحالی است که این رژیم جنایتکار مرتب ادعای رعایت  حقوق بشر و دموکراسی را نسبت به خبرنگاران و عکاسان دارد.
وی گفت: حرفه خبرنگاری مبتنی بر سه اصل صحت، دقت و صراحت است که رعایت این سه اصل، این شغل را در مسیر جهاد تبیین قرار می دهد؛ خبرنگاران در راستای جهاد تبیین مورد انتظار رهبر معظم انقلاب ایفای نقش کنند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه فیروزکوه گفت: خبرنگاری شغل هدایتگری است که از رسالت های انبیا به شمار می‌رود و جایگاه بالایی در جهان دارد.
حجت الاسلام معینه تصریح کرد: خبرنگار باید در انتشار اخبار، از غرض‌های شخصی به دور بوده و نگاهی ملی داشته باشند.
وی تاکید کرد: رسانه یک ابزار بی جان است اما خبرنگاران با تولید محتوای رسانه ای خود به آن جان می بخشند؛ جامعه بدون ارتباط، وجود خارجی ندارد و هویت بخش جامعه، برقراری ارتباط بین انسان ها است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موئینه در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌ها مهمترین عناصر تاثیرگذار بر جامعه هستند و برای رساندن پیام به جهانیان نقش اصلی دارند.

گفتنی است: درپایان این نشست با اهداءهدایا ولوح تقدیر ازخبرنگاران شهرستان فیروزکوه تجلیل شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها