واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

کشورهای مختلف اسلامی و شخصیت های مشهور دینی و سیاسی نسبت به جنایت بمباران و کشتار صبح امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه تابعین غزه هنگام اقامه نماز صبح و شهادت دست کم 100 فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر دیگر واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۴۸

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

به گزارش جام‌جم آنلاین، قطر بمباران صبح امروز (شنبه) مدرسه تابعین در شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی در این جنایت را به شدت محکوم کرد.

بنابر این گزارش، وزارت امور خارجه قطر خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی و اعزام کارشناسان بین‌المللی به باریکه غزه برای تحقیق در مورد بمباران مدارس این باریکه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی شد.

قطر جامعه جهانی را به حمایت از آوارگان فلسطینی فراخواند و خواستار ممانعت از اجرای طرح‌های دولت اشغالگر صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان شد.
بنابر این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی با بمباران مصلای مدرسه ای در محله الدرج شهر غزه به هنگام نماز صبح دست کم 100 فلسطینی را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کردند.
به علت شدت فاجعه و زیاد بودن تعداد شهدا ، کادر درمانی و پزشکی تاکنون نتوانسته اند اجساد همه شهدا را از زیر آوار خارج کنند.

واکنش کنعانی به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند، و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیدا محکوم کرد.

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچیک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنيت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

ناصر کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسراییل تاکید کرد: کشورها و سازمانهای بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی ازجمله دیوان بین المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائيل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگریهای گسترده پاسخگو نمایند.

 

آیت‌ الله سیستانی کشتار مدرسه "التابعین" غزه را محکوم کرد

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در واکنش به جنایت خونین ارتش رژیم اشغالگر در باریکه غزه، که بامداد امروز اتفاق افتاد، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است:‌ بار دیگر ارتش اشغالگر با هدف قرار دادن آوارگان و پناهجویانی، که در مدرسه "التابعین" در باریکه غزه پناه گرفته بودند، مرتکب جنایتی بزرگ شد که به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه انجامید، و این جنایت به سلسله جنایات مستمر این رژیم، که افزون بر ۱۰ ماه است جریان دارد، افزوده شد.

در این بیانیه آمده است:‌ در دوره اخیر ترورهای خائنانه با هدف قرار دادن رهبران برجسته مقاومت در برابر اشغالگران و به شهادت رساندن تعدادی از آنها منجر به نقض حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه شده است و این امر خطر درگیری‌های بزرگ را در منطقه افزایش می‌دهد که در صورت وقوع -خدای ناکرده- عواقب فاجعه‌باری برای کشورها و ملت‌های این منطقه به دنبال خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید: کلمات برای محکوم کردن این جنایات ددمنشانه توسط هیولاهای انسانی، که از همه ارزش‌ها و اصول والای انسانی تهی هستند، قاصر است. مایه تاسف است که آنها از حمایت نامحدود تعدادی از کشورهای بزرگ برخوردار هستند که مانع از اعمال قوانین بین‌المللی در مورد عاملان جنایات علیه بشریت در مورد آنها می‌شود.

دفتر آیت‌الله سیستانی در پایان این بیانیه، از جامعه جهانی خواست در برابر این وحشیگری وحشتناک بایستد و از ادامه اجرای نقشه‌های نیروهای اشغالگر برای تحمیل آسیب بیشتر به مردم مظلوم فلسطین جلوگیری کند و همچنین برای متوقف کردن جنگ نسل‌کشی در غزه و ارائه کمک‌ها به مردم غزه، متحد شوند.

در این بیانیه آمده است: در حمله بامداد امروز رژیم اشغالگر به مدرسه التابعین در شهر غزه، نزدیک به ۱۵۰ نفر شهید و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

 

لبنان: ادامه جنایات صهیونیست‌ها بیانگر نیت آن‌ها برای طولانی کردن جنگ است

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بمباران مدرسه تابعین در محله الدرج در شهر غزه تاکید کرد که بمباران و قتل و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان فلسطینی دلیلی بر بی‌اعتنایی و بی‌احترامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌الملل است.

 

بنابر این گزارش، این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هر بار که تلاش‌ها برای آتش بس در جریان است، قصد و نیت این رژیم برای طولانی کردن جنگ را ثابت می‌کند.

وزارت امور خارجه لبنان خواستار اتخاذ موضع یکپارچه جامعه جهانی در حمایت از فلسطینیان در غزه و تلاش برای پایان دادن به این فاجعه انسانی شد.

 

انصارالله یمن: خون های پاک ریخته شده فلسطینیان مقدمه نابودی رژیم اسرائیل است

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

انصار الله یمن جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینی ها در مدرسه التابعین در غزه را محکوم کرد.

دفتر سیاسی انصار الله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به کشتارهای خونین یکی پس از دیگری در نقض بی‌سابقه حقوق فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد. دولت‌های عربی و اسلامی به سکوت و درماندگی متوسل می‌شوند، گویی درقبال قتل‌ عام‌ های رژیم صهیونیستی نه می‌بینند، نه می‌شنوند و نه حرفی می‌زنند.

در بیانیه یاد شده آمده است: این پافشاری که به افراط و تفریط رسیده است، با صدور بیانیه قطری - مصری- آمریکایی همزمان شده است که به قاتلان فرصتی بیشتر برای ریختن خون فلسطینی‌ها می‌دهد، بیانیه یاد شده به سران دشمن صهیونیستی پوشش سیاسی می‌دهد تا اقدامات قلدرمآبانه بیشتری در سراسر منطقه انجام دهند.

دفتر سیاسی انصار الله یمن ضمن ابراز تسلیت و همدری صمیمانه با خانواده‌های قربانیان و کسانی که به ناحق، ظالمانه و تجاوزکارانه شهید شدند، تاکید کرد: این خون پاک و گرانبها پایه و اساس زوال رژیم صهیونیستی، پیروزی مسأله فلسطین و بازگرداندن حقوق فلسطینیان است. ما مجددا بر عهد و وفاداری خود با فلسطین، مردم و مقاومت آن تاکید می‌کنیم و یمن به همبستگی و حمایت مردمی خود از فلسطینی ها و به عملیات نظامی خود علیه اسرائیلی ها ادامه می‌دهد.

همچنین ، انجمن علمای یمن در واکنش به جنایت امروز صهیونیست ها اعلام کرد: ما وجدان انسانی و وابستگی اسلامی را در برابر هزاران کشتار خونین توسط دشمن صهیونیستی از حدود ۱۰ ماه پیش علیه مردم غزه بیدار می‌کنیم. این کشتار، حکومت‌ها، مردم و ارتش‌های عربی را مجبور می‌کند تا در راه خدا و مردم مظلوم غزه دست به اقدامات جهادی جدی بزنند.

انجمن علمای یمن اعلام کرد: کشتار در مدرسه «التابعین» توسط دشمن، مستلزم انجام وظیفه حمایتی و اعلام بسیج عمومی از سوی تمامی حکومت‌ها، مردم و ارتش‌ کشورهای عربی است. ما بر مشروعیت هدف قرار دادن حضور و تحرک آمریکا در حمایت از دشمن اسرائیلی و مشارکت با آن در تمامی جنایت‌ها و کشتار تاکید می‌کنیم.

این مرکز افزود: ما از محور قدس، جهاد و مقاومت می‌خواهیم پاسخی بازدارنده ی قدرتمند و دندان‌شکن به دشمن صهیونیست بدهند. وحشیگری اسرائیل، مسلمانان را در برابر بازدارندگی رژیم صهیونیستی و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایات شنیع و کشتارهای خونین آن مسؤول می‌کند. ما وحشیگری صهیونیست‌ها و نازیسم اسرائیل و نیز نتایج و بیانیه ضعیف سازمان همکاری اسلامی را محکوم و به جنبش مقاومت اسلامی حماس، ملت فلسطین، آزادگان و محور مقاومت برگزیدن یحیی السنوار را تبریک عرض می‌کنیم.

انجمن علمای یمن تاکید کرد: تداوم کشتارها توسط دشمن صهیونیستی ، بر مسؤولیت دینی و انسانی مسلمانان می افزاید.

 

عربستان بمباران مدرسه تابعین در غزه را محکوم کرد

واکنش کشورهای اسلامی به جنایت کشتار نمازگزاران فلسطینی در غزه

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد: بمباران مدرسه تابعین در شرق غزه که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان داده شده‌اند، را شدیداً محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: کشتارهای دسته جمعی فلسطینیان در نوار غزه که به سبب حملات و جنایات رژیم صهیونیستی با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است، باید متوقف شود.

وزارت خارجه عربستان ناتوانی جامعه جهانی در بازخواست و محاکمه رژیم صهیونیستی به سبب این جنایات را محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها