فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان:

قاچاق سوخت و ترک تحصیل دانش‌آموزان به معضل جدی تبدیل شده است

فرمانده انتظامی استان هرمزگان درنشست خبری با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر جایگاه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، با بیان اینکه یکی از معضلات مهم استان،قاچاق سوخت است، عنوان کرد: بیشترین فعالیت های قاچاق در حوزه شهرستان های خمیر، میناب و سیریک انجام می شود.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان درنشست خبری با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر جایگاه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، با بیان اینکه یکی از معضلات مهم استان،قاچاق سوخت است، عنوان کرد: بیشترین فعالیت های قاچاق در حوزه شهرستان های خمیر، میناب و سیریک انجام می شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۰۶۳

هرمزگان-جام جم انلاین-فرمانده انتظامی استان هرمزگان درنشست خبری با تبریک روز خبرنگار و تاکید بر جایگاه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، با بیان اینکه یکی از معضلات مهم استان،قاچاق سوخت است، عنوان کرد: بیشترین فعالیت های قاچاق در حوزه شهرستان های خمیر، میناب و سیریک انجام می شود.

سردارعلی اکبر جاویدان با اشاره به توقیف بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودروی شوتی از اول امسال تاکنون در استان افزود: مقابله با خودروهای شوتی که مانند بمب های متحرک در جاده ها تردد دارند، به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

جاویدان ادامه داد: این بمب های متحرک، با خلاف جهت و بدون پلاک در جاده های شرق و غرب استان در حال تردد هستند و اکثر مواقع دو طرف سوخت بر، با یکدیگر برخورد می کنند و سرنشینان آنها به صورت دردناکی جان می سپارند.

وی،  به کاهش آمار محصلان در مناطق استان اشاره ای داشت و ادامه داد: برخی دانش آموزان به کار قاچاق رو آورده‌ و درس را برای سوخت کشی رها کرده‌اند، با این روال سال های آینده با کاهش افراد تحصیلکرده روبرو خواهیم شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: افرادی هستند که حتی به سن بلوغ نرسیدند ولی گردش مالی آنها میلیاردی است.

جاویدان تصریح کرد: نباید نسبت به قاچاقچیان سوخت، دلسوزی کرد و گفت که آنها به بهانه عدم شغل، به قاچاق سوخت روی آوردند، بلکه این افراد سودجو هستند و راضی به درآمد شغل خوب و قانونمند نیستند چرا که روزانه از طریق قاچاق، پول هنگفتی به جیب می زنند.

وی افزود: موافق فعالیت اقتصادی هستیم و از مرزنشینان حمایت می کنیم، بایستی در این زمینه بسترهای معاش مناسب از طریق دریا فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان به کشف ۷ باند کلان قاچاق کالا اشاره کرد وافزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۷۷ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

جاویدان کشف پرونده های قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون تومان را ۹۴۳ فقره، تعداد پرونده های زیر ۱۰۰ میلیون را ۲۶۳۴ فقره اعلام و افزود: دراین مدت ۴۷ فروند شناورو ۳ هزارو ۳۴۷ دستگاه خودروی حامل قاچاق توقیف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های قاچاق را ۹ هزارو۶۸۰میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه گذشته ۴ برابر رشد داشته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان یکی از جرم های شایع استان بر اساس موقعیت جغرافیایی را قاچاق مواد مخدر دانست و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ تُن و ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که ۱۱ تُن آن تریاک،۲ تُن حشیش، ۴۷۷ کیلوگرم شیشه و… بوده است.

جاویدان با اشاره به دستگیری ۳۵۰ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر گفت: در این ارتباط هزارو ۳۴۲ خرده فروش دستگیرو ۶ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شدند،۲۴ باند منهدم، ۱۹۲ دستگاه خودرو و ۲۳ باب منزل توقیف شد. وی ارزش اموال قاچاقچیان را ۶۱۶ میلیارد تومان ذکر کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۱۶ فقره قتل عمدی و پیچیده در استان نیز خبر داد و با اشاره به کشف ۴۰ باند سرقت گفت: از اول سال جاری تاکنون ۲۲ طرح مقابله سرقت در استان اجرایی شد که در این ارتباط ۴۰ باند سرقت، دوهزارو ۳۱۴ فقره سرقت شناسایی و کشف شد.

وی با بیان دستگیری ۴۳۱ نفرسارق توسط پلیس آگاهی استان،ارزش کشف اموال مسروقه سارقان را ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که به صاحبان آن برگشت داده شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان تعداد جرائم شناسایی شده در حوزه پلیس فتا را ۸۳۵ جرم عنوان کرد که از این تعداد کلاهبرداری رایانه ای ۶۴ درصد، برداشت غیر مجاز ۲۶درصد، هتک حیثیت ۶درصد، دسترسی غیرمجاز قریب ۲درصد، مزاحمت مجازی یک درصد بوده است و همچنین بالغ بر ۹۰ درصد جرائم واقع شده توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

وی گفت: با مداخلات روانشناسی تخصصی بالغ بر۶۹ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است که این موضوع در کاهش بار قضائی پرونده ها و توسعه اعتماد عمومی در جامعه نقش مهمی داشته اند.

فرمانده انتظامی استان از صدور ۴۵هزارو ۹۷۲ گذرنامه در حوزه اداره‌ مهاجرت خبر داد و گفت: در این مدت روزانه بصورت میانگین به ۶۰۰ نفر مراجعه کننده و زائران اربعین خدمات لازم ارائه شده است، همچنین برای تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۳۷ مورد از ترددات مرزی مسافرین و ملوانان خارجی و داخلی کنترل صورت گرفته و یکهزار و ۵۸۶ کشتی تجاری اسکله های استان نیز مورد کنترل قرار گرفته اند.

 

وی به اعزام ۲هزار و ۵۱۴ نفر وظیفه عمومی اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۶۵۴ مورد مجوز معافیت تحصیلی، ۸۵۵ مورد معافیت دانشگاهی، ۱۷۴۹ معافیت دانش آموزی و ۵۰ مورد سایر معافیتها برای متقاضیان مشمول صادر شد. گفتنی است در پایان این نشست،از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی با اهدای لوح تقدیر شد.

newsQrCode
برچسب ها: انتن پلیس کشفیات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها