محمد دادکان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:​

پرونده فساد در فوتبال به جایی نمی‌رسد

محمد دادکان یکی از کسانی بود که نامش در فهرست شورای راهبری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. به‌همین بهانه با او تماس گرفتیم تا در خصوص وزارت ورزش،برنامه‌های پیشنهادی و شاخصه‌های بارز وزارت ورزش و جوانان گفت‌و‌گو کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۲۹
 
او ابتدا درخصوص ویژگی‌های شاخصی که بایدوزیرورزش وجوانان داشته باشدگفت:«می‌خواهم کلی حرف بزنم. نه فقط درخصوص وزیر ورزش و جوانان، بلکه می‌خواهم درباره شاخصه‌های یک وزیر صحبت کنم. یک وزیر ابتدا باید مسئولیت اجتماعی داشته باشد.این شاخصه‌ای است که جامعه هم به آن احترام می‌گذارد.صداقت، تجربه، دانش و انگیزه هم از نکات دیگری است که یک وزیر باید داشته باشد. به اینها امانت‌داری و راستگویی را هم اضافه کنید. همه جای دنیا این فاکتورهایی که گفتم ملاک است.»
دادکان در پاسخ به این سوال که آیا این ملاک‌ها رعایت می‌شود یا نه گفت:«بعید می‌دانم، بهتر است بگویم خیر. ملاک ما  برای انتخاب مدیر این است که فلانی آدم خوبی است، صداقت دارد یا ندارد. اگر اینها را داشت او را انتخاب نمی‌کنیم! ما درصد بالایی از شاخصه‌های دنیا را زیر پا می‌گذاریم وپست را به او می دهیم.در ورزش قصه متفاوت است و یک حس جوانمردی هم به آن اضافه می شود که البته هیچ کدام از اینها رعایت نمی شود.در دولت‌های قبلی ببینید چه کسانی آمدند وزیر ورزش شدند؟ چه کسانی رئیس کمیته ملی المپیک شدند؟ آیا اینها شاخصه‌های انتخاب شدن را داشته‌اند؟ کدام‌شان تجربه و تخصص و دانش لازم را داشته‌اند؟ اگر کسی برای من از علم ودانش آنها بگوید من از همه اینها عذر‌ خواهی می کنم.»
از دادکان پرسیدیم که نام شما در بین اسامی مطرح شده برای وزارتخانه بوده است و آیا تمایلی به وزیر شدن دارید یا خیر که او گفت: «خواهش می‌کنم لیست آن شورای راهبری که برای انتخاب وزرا بودند را ببینید، آن لیستی که نوشته‌اند و از درون آن می‌خواهند وزیر ورزش را انتخاب کنند،اسم چه کسانی است؟ 
تمام آدم‌هایی که الان گذاشته‌اند در انتخابات پوششی درآمدند،به عبارتی طوری اسم می‌دهند که اگر خودشان هم وزیر نشوند یکی مثل خودشان وزیر خواهد شد.من واضح حرف هایم را می زنم و اگر کسی به من و خانواده‌ام یک «هل‌پوک» داده است بیاید من به او هزار هل می‌دهم.درباره سوال شما هم باید بگویم که من همیشه کاندیدا بوده‌ام ولی همیشه یکی دیگر انتخاب می شود.نمی‌دانم من مورد وثوق رئیس‌جمهور هستم یا خیر،ایشان برای خودشان و اطرافیان و همه ما به‌عنوان رئیس‌جمهور قابل احترام هستند ولی این‌که چه کسی به ایشان  برای انتخاب افراد خط می‌دهد مهم است.من قبلا هم گفته‌ام که غربیل‌هایم را آویزان کرده ام و بَس است. چندین و چند سال مدیربوده‌ام ودیگر بس است ولی کسی نمی تواند برابر آن ملاک‌هایی ‌که دنیا و مردم کشور به آن احترام می‌گذارند حرف بزند. من به شما می‌گویم ۹۵ درصد افرادی که انتخاب می‌شوند آن ملاک ها و دانش لازم را ندارند.»
از دادکان درباره فساد در فوتبال و پیگیری پرونده‌ها سوال کردیم.اینکه به نظر شما انتهای این قصه به کجا می‌رسد که دادکان گفت:«به خدا قسم،باند معروف نمی‌گذارد اتفاقی بیفتد.مگر می‌گذارند کسی برود و این فسادها را دنبال کند؟الان پرونده ویلموتس چه شد؟ الان در مورد این پول‌هایی که در فدراسیون فوتبال گم شده و چند نفر را در این قضایا دستگیر کردند،من قول می دهم آخرش به سلام و صلوات می رسدوخداحافظی می‌کنند و می‌روندچون اگر بخواهند به دنبال اصل ماجرا بروند به جایی بالاتر می‌رسند که او می گوید پرونده را بخوابانید.دراین‌باره هم بهتر است حرف دیگری نزنیم چون باحرف زدن اتفاقی نمی افتدوانتهای قصه راهمه می‌دانند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها