مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

کاهش محسوس دمای هوای کرمانشاه در اواسط هفته

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

افزایش ۲۰ برابری وسعت آتش‌سوزی‌های امسال کرمانشاه

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش حدود ۲۰ برابری وسعت آتش‌سوزی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در فصل گرمای امسال خبر داد و گفت: خطر آتش‌سوزی تا اوایل آبان وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۰۶

افزایش ۲۰ برابری وسعت آتش‌سوزی‌های امسال کرمانشاه/ تا اول آبان خطر جدی است

جام جم آنلاین؛اصغر آغاز ، با اشاره به افزایش قابل توجه آتش‌سوزی‌های امسال در مناطق تحت مدیریت محیط زیست، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ مورد حریق با وسعت تقریبی ۱۹۰۰ هکتار در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته تنها چهار مورد حریق با وسعت ۹۰ هکتار داشتیم، از رشد بیش از ۲۰ برابری وسعت حریق در سال جاری خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عمده حریق رخ داده در سال جاری را نیز مربوط به مناطق قلاجه، بیستون، برنجان، بوزین و مره‌خیل و قراویز عنوان کرد.

آغاز درباره اینکه آیا با پشت سر گذاشتن تدریجی پیک گرما ممکن است خطر حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیز کاهش یابد، یادآور شد: تا اوایل آبان همچنان خطر وقوع حریق جدی بوده و نیروهای ما در آماده‌باش هستند، زیرا بیش از ۹۰ درصد موارد حریق عامل انسانی دارد و کمتر به گرما وابسته است.

وی در ادامه از وقوع حریق در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان نیز در شب گذشته(۱۶ مرداد) خبر داد و گفت: این آتش از ساعت ۱۰ آغاز و با تلاش نیروهای محیط‌بانی ساعت دو بامداد امروز مهار شد و وسعت منطقه‌ای که طعمه حریق شده در حال ارزیابی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها