سرپرست وزارت امورخارجه عازم جده عربستان شد

سرپرست وزارت امور خارجه در رأس هیاتی برای شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی عازم شهر جده عربستان سعودی شد.
کد خبر: ۱۴۶۷۸۹۰
به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ مرداد) در رأس هیاتی برای شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی عازم شهر جده عربستان سعودی شد.
 
این نشست اضطراری با دستور کار بررسی تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین همچنین ابعاد تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس، نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم و به دنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال ایران از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشور‌های عضو این سازمان برگزار می‌شود.
 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه (دهم مرداد) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آن‌ها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهور ایران در تهران به سر می‌برد.
 
در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها