«جمعه‌های خشم» در پنج استان کشور برگزار می‌شود
معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

«جمعه‌های خشم» در پنج استان کشور برگزار می‌شود

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی:

امت اسلامی و مردم آماده خونخواهی اسماعیل هنیه باشند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی تردید نکند خونخواهی اسماعیل هنیه انجام می‌شود و دولت اسلامی در خونخواهی مهمان شریف خود، آن چنان مجازاتی را رقم می‌زند که در فکر آن‌ها نمی‌گنجد؛ امت اسلامی و مردم شریف ما آماده چنین خونخواهی باشند.
کد خبر: ۱۴۶۷۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی فضائلی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران گفت: رژیم صهیونیستی سمبل، جلوه و تجلی شیطان در صحنه بین‌المللی است. امروز ما در صحنه راهبردی و مواجهه با رژیم صهیونیستی و حامیان و پشتیبانان او در سطح جهان یعنی نظام استکباری ورزیده‌تر می‌شویم که این مسیری برای ارتقای بیشتر نظام اسلامی و رشد و کمال امت اسلام تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات شگرف و بسیار ماندگار در عرصه بین‌الملل ایجاد کرد و توجه و گرایش به اسلام در سطح جهان افزایش یافت. تا قبل از انقلاب اسلامی گروه های مبارز فلسطینی عمدتا گرایش های مارکسیستی و ناسیونالیستی داشتند و جنبش هایی مثل فتح با انگیزه ها و ایدلوئوژی اسلامی مبارزه نمی کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی تحول در مبارزان فلسطینی به وجود آمد و گروه هایی با ایدئولوژی و تفکر اسلامی در صحنه مبارزه با رژیم صهونیستی خلق شد که جنبش جهاد اسلامی جزء اولین گروه‌ها است و حماس در ادامه راه در فلسطین تاسیس شد.

فضائلی بیان کرد: از زمانی که اسلام به میدان مبارزه فلسطین وارد شده و تفکر و اندیشه اسلامی در مقابله با رژیم قد می کشد، صحنه مبارزه عوض شده و انتفاضه های مختلف شکل گرفت؛ رژیم صهیونیستی که بیش از این اندیشه «از بحر تا نهر» را دنبال می کرد و بی محابا در مقابل کشورهای اسلامی می ایستاد، امروز به نقطه ای رسیده که حدود ۱۰ ماه مجبور به مبارزه با حماس یک گروه فلسطینی است و به فتوحات مورد نظر خود هم نرسیده است.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی در جنگ ۶ روزه ۴ کشور اسلامی را شکست داد اما امروز در مقابل حماس و حزب‌الله لبنان مجبور به تن دادن به نبرد طولانی و بدون دستاورد نظامی شده است؛ این یکی از مهمترین نتایج حضور تفکر اسلامی و دینی در صحنه مبارزه است.

فضائلی خاطرنشان کرد: اینکه نظام استکباری با امت و اندیشه اسلامی اینگونه مواجهه کرده و عصبانی است و تلاش می کند با دولت و نظام جمهوری اسلامی مبارزه کند، به این خاطر است که با حضور اسلام و تفکر اسلامی آن ها به راحتی گذشته نمی تواند به اهداف و مقاصدش در صحنه بین الملل برسند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برخی می پرسند چرا رژیم صهیونیستی اینگونه بی پروا و گستاخ عملیات  انجام می‌دهد؟ چون اساس تولد و خلق و شکل گیری رژیم صهیونیستی برای ساختارشکنی و قانون شکنی و عبور از خط قرمزها بوده است؛ نظام سلطه نطفه نامشروعی در این نقطه حساس جغرافیایی ایجاد کرد تا همین کارها را کرده و به قواعد بین المللی و انسانی پایبند نباشد.

تنها راه مواجهه با رژیم صهیونیستی قدرتمندتر شدن در مقابل این جرثومه فساد و جنایت است

وی ادامه داد: حیات رژیم صهیونیستی در عبور از خط قرمزها و تداومش در زیرپاگذاشتن حقوق انسان ها و حقوق بشر و بقیه چارچوب ها و نظام ها است لذا ما نباید از رژیم صهونیستی توقع تن دادن به چارچوب ها و ساختارها و نظام بین الملل را داشته باشیم که این ساده لوحی است؛ تنها راه مواجهه با رژیم صهیونیستی قدرتمندتر شدن و قوی‌تر شدن و ایستادگی در مقابل این جرثومه فساد و جنایت است.

فضائلی یادآور شد: حرکتی که توسط مجاهدان فلسطینی آغاز شد و با افتخار و اعتماد به نفس ادامه پیدا می کند، همان چیزی است که رژیم صهیونیستی را از پای در می‌آورد البته مسیر هموار نیست و فرش قرمز برای مجاهد راه خدا پهن نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با پشتیبانی نظام استکباری و در راس آن آمریکا هر روز صحنه مبارزه را پیچیده تر می‌کند و در مقابلش جبهه مقاومت و در راس آن دولت مقاومت یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران چاره ای جز مواجهه با این پیچیدگی ها و دشواری ها ندارد چون در این مسیر هر کدام از دو طرف ذره ای دچار تردید شود، شکست را پذیرفته است.

فضائلی با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه گفت: مبارزان حماس و از جمله آن شهید اسماعیل هنیه، کسانی بودند که مبارزه و مجاهده با رژیم صهیونیستی را با تمام وجود و بعد از سال ها تجربه مذاکره توسط گروه های دیگر نظیر جنبش فتح درک کرده و به این راه رسیده که هیچ راه و گزینه ای جز مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنان در «میدان» به این نتیجه رسیدند؛ این تجربه ارزانی نیست که به راحتی از آن عدول کرده و نادیده بگیریم.

وی با اشاره به زندگی اسماعیل هنیه گفت: شهید هنیه در اردوگاه متولد شد و خانواده او به مصر تبعید شده بودند؛ در دوران زندگی چندین بار به زندان‌های رژیم صهیونیستی می افتد و شکنجه می شود، سپس تبعید شده و چندین بار در معرض ترور قرار گرفته و تعدادی زیادی از خانواده و نزدیکان و فرزندان و نوه هایش به شهادت رسیدند.  پایان زندگی چنین انسانی جز شهادت به دست رژیم صهیونیستی برای او یک افسوس بود؛ سعادت این انسان و چنین انسان هایی شهادت در راه خداست.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما در چنین شرایطی چیست؟ گفت: تعبیر رهبر انقلاب از نظام اسلامی، دولت مقاومت است و اتکای جبهه مقاومت به دولت مقاومت است؛ باید امروز دولت مقاومت به معنای مرکز ثقل جریان استقامت در مقابل استکبار جهانی قوی‌تر از گذشته باشد که برای قوی‌تر بودن مولفه‌هایی وجود دارد.

وی توضیح داد: انسجام و وحدت و همدلی جزء مهمترین مولفه های قوی بودن در مقابل نظام سلطه است؛ آن‌ها به دنبال ایجاد گسست و تفرق و اختلاف در جامعه اسلامی هستند لذا باید آن‌ها را با همدلی و انسجام و همبستگی خودمان ناکام بگذاریم.

صدر اولویت دولت جدید توجه به وضعیت معیشتی مردم باشد

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مسعود پزشکیان رئیس جمهور گفت: مساله دیگری که قوت دولت و نظام اسلامی را افزایش می دهد این است که دولت جدید و رییس جمهور توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ را جدی بگیرد که یکی از مهمترین این توصیه‌ها، توجه به اقتصاد و معیشت و زندگی مردم است.

فضائلی تاکید کرد: صدر اولویت های دولت جدید اهتمام درباره  اقتصاد و معیشت مردم باشد؛ اتفاقاتی از این قبیل (ترور اسماعیل هنیه) نباید دولت را در طی کردن این مسیر و جهت گیری اصلی خارج کرده و ذهن او را منحرف کند البته که این حادثه مهمی است و باید برای آن تدبیر کرد که تدبیر هم شده و ان‌شاءالله به اجرا گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم برای رسیدن به جامعه قوی از الزامات است لذا رییس جمهور در وهله اول اعضای کابینه را افراد کاری، توانمند و معتقد به مبانی اسلامی و مبارزه انتخاب کند تا هر چه زودتر فعالیت های دولت جدید آغاز شود که در صدر آن اهتمام به مقوله اقتصاد است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری انقلاب اسلامی در ادامه خطاب به رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایت در این رژیم گفت: اگر تصور کردید که با ترور شخصیت های موثر جبهه مقاومت همچون فواد شکر و اسماعیل هنیه می توانند در عزم و اراده ما در مبارزه خلل و سستی ایجاد کنند، کور خواندید؛ مطمئن باشید این خون ها و شهادت‌ها اراده و عزم ما را در این مسیر برای خونخواهی این عزیزان محکم تر و مصمم تر می‌کند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و باند قاتل و جنایتکار در این رژیم تردید نکنند خونخواهی اسماعیل هنیه انجام می‌شود و دولت اسلامی در خونخواهی مهمان شریف خود، آن چنان مجازاتی را برای این رژیم و باند آن رقم می زند که در فکر آن ها نمی گنجد؛ امت اسلامی و مردم شریف ما آماده چنین خونخواهی باشند و مطمئن باشند این اتفاق می افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها