المپیک پاریس به وقت شرمساری

این روزها تمام اخبار و گزارش‌ها تحت‌الشعاع رویداد مهم و بزرگ المپیک۲۰۲۴ پاریس است. رسانه‌های خبری هر لحظه با هیجان‌ از شکسته شدن رکوردها و نتایج درخشانی می‌گویند که ورزشکاران در پاریس از خود به جا می‌گذارند.
کد خبر: ۱۴۶۶۵۴۴
 
اما درپشت این ظاهر زیبا،انتقادها واعتراض‌هایی مطرح می‌شود که هرروز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. ازسیستم حمل و نقل برای ورزشکاران و تهویه نامناسب اتاق‌ها گرفته تا کیفیت بد غذای دهکده ازجمله مواردی است که ورزشکاران کشورهای مختلف نسبت به آن انتقاد دارند. 
   

انتقاد کره‌‌ای‌ها 
یکی از مهم‌ترین انتقادهای مطرح شده نسبت به این بازی‌ها، تهویه نامناسب برخی سالن‌هاست. در همین راستا شش نماینده تیم شنای کره‌جنوبی دهکده المپیک را ترک کردند و در هتلی کنار استخر در نانتر مستقر شدند. به گفته منابع کره‌ای، این تصمیم به دو دلیل بوده است. برخی می‌گویند یکی از دلایل این مسأله نارضایتی ورزشکاران از مشکلات حمل‌ و نقل بوده است.  یکی از ورزشکاران نیز از نبود تهویه هوا در دهکده گلایه و اتاق‌های دهکده را با سونا مقایسه کرد و گفت هوای بیرون خنک‌تر از داخل اتاق‌های دهکده است. شناگر دیگری اعتراض کرد که مسافت از دهکده المپیک تا استخر بیش از یک ساعت‌ونیم طول می‌کشد و این کارشان را سخت کرده است. هتلی که اکنون شناگران کره‌ای در آن اقامت دارند، فقط ۵ دقیقه پیاده‌روی تا «پاریس لا دفانس آرنا» در «نانتر» که محل برگزاری مسابقات شناست، فاصله دارد. چونگ چانگ-هون، رئیس فدراسیون شنای کره‌جنوبی نیز در این رابطه به رسانه‌ها گفت: فقط می‌خواهیم مطمئن شویم که ورزشکاران ما شرایط راحت‌تری داشته باشند. 
   
کمبود امکانات 
یکی ازمشکلات مشخص این روزهای پاریس، گرمای طاقت‌فرسای هواست که گریبان ورزشکاران و تیم‌های رسانه‌ای را گرفته است. در بسیاری از محل‌های اسکان خبرنگاران و برگزاری مسابقات،سیستم‌های تهویه و خنک‌کننده خاموش هستند و این مسأله ادامه کار را برای تیم‌های اعزامی بسیار سخت کرده است. همچنین دربسیاری از ایستگاه‌های مترو، پله برقی‌ها به عنوان یکی از ساده‌ترین امکانات، کار نمی‌کند واستفاده ازخدمات شهری هم در ایام المپیک کار ساده‌ای نیست. برنامه‌ریزی‌ برای مسابقات و راهنمایی مهمانان هم درست انجام نمی‌شود و ورزشکاران یا خبرنگاران برای پیدا کردن محل برگزاری مسابقات با مشکل جدی روبه‌رو هستند.
   
اشتباهات عجیب 
برخی از مسئولان برگزاری مسابقات نیز با چند اشتباه خود، تا به اینجای بازی‌ها حاشیه‌ساز بوده‌اند. اولین اشتباه در این زمینه مربوط به مراسم افتتاحیه بود که مسئولان برگزاری به اشتباه کاروان ورزشکاران کره‌جنوبی را به عنوان ورزشکاران کره‌شمالی معرفی کردند. در این مراسم و در کمال تعجب پرچم المپیک به صورت برعکس آویخته شد. این اشتباهات روز گذشته نیز ادامه داشت و قبل از بازی بسکتبال سودان مقابل پورتوریکو، برگزارکنندگان سرود ملی را اشتباه اجرا کردند. 
   
افتتاحیه در اوج بی‌نظمی 
در کنار کمبود و مشکلات این چند روز برگزاری المپیک، افتتاحیه این مسابقات نیز با حواشی مختلفی رو‌به‌رو بود. میزبانی ضعیف و بی‌نظم فرانسوی‌ها که در روزهای اخیر انتقادهای زیادی را به همراه داشت، در مراسم افتتاحیه به خوبی آشکار شد. در حالی که این مراسم با بارش شدید باران همراه شد، خبرنگاران برای ورود به محوطه افتتاحیه بیش از دو ساعت در صف‌های طولانی معطل شدند. از سوی دیگر، با وجود تعداد بالای خبرنگاران، فرانسوی‌ها فقط یک گیت ورودی برای رسانه‌ها در نظر گرفتند و همین مسأله سبب کندی ورود خبرنگاران به مراسم افتتاحیه و اعتراض شدید آنها شد. 

امنیت پایین و ترس از سرقت
یکی از مواردی که در چند روز گذشته در پاریس اتفاق افتاده، سرقت‌های متعدد از ورزشکاران مختلف بوده است. همین مسأله باعث شده امنیت این مسابقات زیر سؤال برود. اولین سرقت در نخستین روز شروع بازی‌های المپیک و پیش از افتتاحیه بود. در اولین روز این بازی‌ها که دو تیم فوتبال آرژانتین و مراکش به مصاف هم رفتند، به کاروان آلبی سلسته دستبرد زده شد. خاویر ماسکرانو، سرمربی تیم‌ملی فوتبال آرژانتین از سرقت لوازم شخصی بازیکنان تیمش خبر داد وگفت: ساعت مچی تیاگو آلمادا یکی از اقلامی است که به سرقت رفته است. زمانی که تیم در تمرین بود لوازم بازیکنان سرقت شد. نمی‌خواستیم بعد از تمرین چیزی بگوییم چون فکر نمی‌کنم کمکی به تیم می‌کرد اما بدیهی است که این اتفاقات خوشایند نیست.این پایان سرقت‌های رخ داده در پاریس از ورزشکاران نبود. زیکو، اسطوره فوتبال برزیل که به عنوان عضوی از هیات ‏رسمی برزیل در پاریس حضور دارد به شیوه‌ای گانگستری ‏هدف سرقت قرار گرفت. این اسطوره فوتبال از هتلش تاکسی گرفت تا در شهر پاریس گردش کند. ‏سارقان اما از قبل منتظر زیکو بودند. در گزارش منتشر شده در ‏روزنامه لوپاریزین آمده است که یکی از سارقان مشغول گرم کردن سر ‏راننده تاکسی می‌شود و سارق دیگر از فرصت استفاده کرده و چمدان ‏زیکو را می‌دزدد. این چمدان حاوی چندین قطعه الماس، یک ساعت ‏رولکس و ۲۰۰۰ یورو پول نقد بوده است که مجموع ارزش آن ۵۰۰هزاریورو تخمین زده شده است. ازطرف دیگر تیم دوچرخه بی‌ام‌ایکس استرالیا درشبکه‌های اجتماعی ‏اعلام کردکه موردسرقت واقع شده وبخشی ازتجهیزات ورزشی‌شان ‏رادزدیده‌اند.آنهاگفتندسارقان شیشه‌های ماشین ون پارک شده این ‏تیم را شکسته و تجهیزات دوچرخه،اسنادومدارک تیم و کیف پول ‏ورزشکاران را به سرقت بردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها