وزیر کشور اعلام کرد؛

ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷روز نباشد

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت، حضور و ماندگاری زائران اربعین حسینی در کشور عراق برای عدالت در ارائه خدمات بیش از هفت روز نباشد.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۹۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،احمد وحیدی، وزیر کشور گفت، حضور و ماندگاری زائران اربعین حسینی در کشور عراق برای عدالت در ارائه خدمات بیش از هفت روز نباشد.

 احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه همایش نکوداشت خیران آبرسان به مناطق روستایی در ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اربعین یک دستور کار جدی در کشور است، افزود: دستگاه‌های مختلف درگیر آماده سازی ساختار و زیرساخت‌های مورد نیاز برای این سفر هستند.

وی با اظهار اینکه دستگاه‌های دولتی، مواکب و مردم درگیر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای سفر اربعین هستند، ادامه داد: در سال جاری مذاکرات خوبی با دولت عراق برای سفر اربعین داشتیم، زیرا هماهنگی‌های خیلی خوبی در سال گذشته نیز صورت گرفته بود.

وزیر کشور اضافه کرد: مسئولان کشور عراق نیز آمادگی خود را برای فراهم کردن بستر اعلام کردند و از مردم شریف درخواست می‌کنیم برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند تا بتوان برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی به زائران توصیه کرد مدت ماندگاری آنان در کشور بیش از ۶ یا ۷ روز بیشتر نباشد، زیرا باید فضا و امکان را برای سفر دیگر زائران نیز فراهم کنیم.

وحیدی  با اشاره به وضعیت هوای گرم از زائران خواست تا پیش‌بینی و پیشگیری لازم را داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از چهار میلیون ایرانی به سفر اربعین اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۰۰هزار نفر از اتباع دیگر کشور‌ها از مرز‌های ایران برای سفر اربعین روانه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها