شرایط تحصیل رایگان معلولان گلستانی در دانشگاه‌ها

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان، شرایط تحصیل رایگان معلولان و مددجویان را تشریح کرد و گفت: تحصیل دانشجویان دهک درآمدی یک تا سه در دانشگاه‌ها رایگان است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان، شرایط تحصیل رایگان معلولان و مددجویان را تشریح کرد و گفت: تحصیل دانشجویان دهک درآمدی یک تا سه در دانشگاه‌ها رایگان است.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۹۱
نویسنده شبیر دائمی

فاطمه فتحی  از اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به دلیل رایگان بودن تحصیل، ماهانه پنج میلیون ریال از بهزیستی تشویقی دریافت می‌کنند و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی نیز بسته به دهک درآمدی از تخفیف ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: معاونت توانبخشی با سه دفتر توانمندسازی، مراکز روزانه و شبانه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خدمت ارائه می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان از فعالیت ۲۰ مرکز شبانه‌روزی و ۶۲ مرکز روزانه نگهداری معلولان در استان گلستان خبر داد و افزود: مراکز شبانه به ازای هر معلول ماهانه ۶۴ میلیون ریال و مراکز روزانه ۵۸ میلیون ریال یارانه دریافت می‌کنند.

فتحی بیان کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر از ۵۸ هزار مددجوی گلستانی مستمری دریافت می‌کنند و تعداد پشت نوبتی‌ها برای دریافت مستمری در استان به صفر رسیده است.

به گفته وی؛ مستمری به مددجویان دهک درآمدی یک تا هفت تعلق می‌گیرد و آن دسته از مددجویانی که مستمری دریافت نمی‌کنند در دهک درآمدی هفت به بعد قرار دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گلستان به خریداری ۱۸۰ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال سه میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای کاشت حلزون به متقاضیان گلستانی پرداخت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها